jorgenht Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Oi, her går det unna @sveinikr@hotmail.com! Moro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. april 2021 Forfatter Del Skrevet 11. april 2021 15 minutter siden, jorgenht skrev: Oi, her går det unna @sveinikr@hotmail.com! Moro! Ja. Neste blir delebestilling og pausemusikk herfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Hei, Jeg gjorde samme jobben i min gamle Ninty for ca. 10 år siden. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/47181-birgers-ninty/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. april 2021 Forfatter Del Skrevet 12. april 2021 33 minutter siden, burg skrev: Hei, Jeg gjorde samme jobben i min gamle Ninty for ca. 10 år siden. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/47181-birgers-ninty/ Ok, da vet jeg hvem jeg skal spørre når jeg står fast Takk for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. april 2021 Forfatter Del Skrevet 13. april 2021 Jobber litt i parallell med motoren som skal inn, og det som skal ut av bilen. Turbo er klar til å skrus sammen med manifold (flyttet over noen pinnebolter fra 19J- bruker den manifolden. ) Svinghjulet kom av 200tdi-en. Blir ny pakning på bakplate, rear crank seal, rengjøring/maskinering av svinghjulet, ny crank bush og ny komplett clutch. Hva som gjøres på girkassesiden avhenger av hva jeg finner når 19j kommer ut. Bytte av slavesylinder er fristende uansett. Radiatorramme er den eneste delen jeg føler at jeg mangler. Vet at injection pumpa halter, så er halvveis på jakt etter det også. Motoren får ny regreim, front crank seal, og vannpumpe før den går inn i bilen. Sånn går dagan. Naturligvis lekkasje bak svinghjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Skal du bruke turbo og manifold fra din gamle motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. april 2021 Forfatter Del Skrevet 13. april 2021 (endret) 34 minutter siden, lafterolf skrev: Skal du bruke turbo og manifold fra din gamle motor? Bare røret mellom turbo og fremre eksosrør. Endret 13. april 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Heldig som kan gjøre litt av det utenfor bilen @sveinikr@hotmail.com Dette blir knall, er jeg sikker på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 14. april 2021 Forfatter Del Skrevet 14. april 2021 (endret) Litt mer action-bilder. 200TDI-en har fire ekstra boltehull nederst på svinghjulhuset-4 lange M10 bolter treffer gjenger forbi huset og i bunnen av motorblokka. Det anbefales, hvis jeg har skjønt det riktig, å borre de samme hullene i r380-kassa og bolte sammen. Funksjonen til disse er å holde delene sammen ved clutching. Man unngår fleks og kjedelige lekkasjer bak på motor. Kommer til å prøve på det =) Endret 14. april 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Bruk girkasse tunnelen fra 2.5TD motor på 200Tdi. Da skal du slippe å borre nye hull. Jeg gjorde det når jeg satte inn 200Tdi i min gamle Ninty. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 5 minutter siden, burg skrev: Bruk girkasse tunnelen fra 2.5TD motor på 200Tdi. Da skal du slippe å borre nye hull. Jeg gjorde det når jeg satte inn 200Tdi i min gamle Ninty. Mener du svinghjulhus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Ja, det er det jeg mener. Se på min tråd om saken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 1 time siden, burg skrev: Ja, det er det jeg mener. Se på min tråd om saken! Er det sterkere på 19j? Jeg får sammenligne litt og se hva jeg gjør. Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. april 2021 Forfatter Del Skrevet 17. april 2021 (endret) Det var med andakt at 19j ble heist ut av bilen. Motor og girkasse skilte lag med et kjærlig trykk på clutchen. Tok dessverre ingen bilder. Det får forbli et privat øyeblikk. Ingen umulighet at 19j-en settes i stand, om jeg får tak i forsterkede stempler til den. Legger ved bilder av forskjellene bakerst på 200tdi og 19j. 200tdi-blokka har en forsterking mot girkasse nederst. 4xm10. Huset til 19j har ikke disse hullene, og blir bare vurdert videre om det er stivere i utgpktet. @burg, gjorde du vurderingen? Det var første gang jeg heiser motor ut av bil. Kake og brus! Endret 17. april 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 24. april 2021 Forfatter Del Skrevet 24. april 2021 Bakenden av 200tdi-en får ny pakning, svinghjulhuset fra 19j flyttes over (ødelagte gjenger på det som sto på 200-en), ny pakning på veivaksel, rengjort svinghjul, og ny komplett clutch. Manner meg opp til å prøve pilot bearing også, men fort gjort å gjøre brukbart verre. Den pakninga mellom motor og svinghjulhuset, bør den få pakningsstoff, eller monteres tørr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Svinghjulhus på, svinghjul på, bøssing ut med hydraulikk og ny bøssing bader i motorolje. Søndagsmorran sin, det! Endret 25. april 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 På 17.4.2021 den 11.18, sveinikr@hotmail.com skrev: Det var med andakt at 19j ble heist ut av bilen. Motor og girkasse skilte lag med et kjærlig trykk på clutchen. Tok dessverre ingen bilder. Det får forbli et privat øyeblikk. Ingen umulighet at 19j-en settes i stand, om jeg får tak i forsterkede stempler til den. Legger ved bilder av forskjellene bakerst på 200tdi og 19j. 200tdi-blokka har en forsterking mot girkasse nederst. 4xm10. Huset til 19j har ikke disse hullene, og blir bare vurdert videre om det er stivere i utgpktet. @burg, gjorde du vurderingen? Det var første gang jeg heiser motor ut av bil. Kake og brus! Det var kløtsjhuset jeg brukte fra den gamle 2.5Tdi motoren ser jeg nå. https://www.landroverexpedition.com/technical/replacing-the-gearbox-clutch-and-transfer-box/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 1 time siden, burg skrev: Det var kløtsjhuset jeg brukte fra den gamle 2.5Tdi motoren ser jeg nå. https://www.landroverexpedition.com/technical/replacing-the-gearbox-clutch-and-transfer-box/ Skulle helst brukt det som sto på 200-en. De fire m10 i bunnen holder motor og girkasse bedre sammen. Nå installerer jeg non-hd clutch og håper at det holder tett med ny pakning. Ikke ideellt, men det får gå. Ny bremsevakuum, matepumpe og glødeplugger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Må jo bli bra dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Begynner på andre sida. Prøvemontering. Fronten blir vel største utfordring. Dynamo skal ned til der servopumpa står, servopumpe kommer forsøksvis mye lenger ned. Eller så blir det omvendt. Endret 25. april 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Dynamoen kan flyttes til andre siden om du lager en brakett selv. Det er en mer fornuftig plassering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 18 minutter siden, lafterolf skrev: Dynamoen kan flyttes til andre siden om du lager en brakett selv. Det er en mer fornuftig plassering. Enig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Dette oppsettet kan kanskje gå.. Hvis strammebraketten kunne vinkles opp mot noen av de arbeidsløse boltene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Tror det blir kollisjon med rammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.