sveinikr@hotmail.com Skrevet 15. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2021 10 timer siden, Tom Rossing skrev: Jeg har stusset litt på hvem som kjøpte denne bilen, siden jeg har sett den flere ganger i Fagernes siste året. Er stadig vekk på Vaset. Fin bil. Si fra neste gang du skal selge den. Det skal jeg gjøre. Håper det blir ei stund til. Det var redaktøren i Avisa Valdres som kjøpte den. Nå er han på vei til å bli pensjonist og har flytta til Fredrikstad. Da passet det best at jeg kjøpte den tilbake. Jeg bor i Rogne, Øystre Slidre. Kommer nok til å bruke den på jobb (Fagernes) når vår og sommer kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 Har lyst til å kjøre bilen bittelitt før jeg skrur motoren fra hverandre. Så jeg skyver et annet gjøremål opp på prioriteringslista: odometeret henger på 499999km, midt i rulla over til magiske 500 000 kjørte km. Jeg tenker å åpne speedometeret (den viser farta "riktig") for å se om det er treghet som kan smøres bort. Går de planene til skogen er det vel bare å kjøpe nytt instrument og starte fra mindre magiske 000 000 km. Noen som har prøvd samme operasjon før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Odometer? Er det kilometerteller? Undervurder aldri en knyttneve rett over instrumentet når du kjører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 (endret) 57 minutter siden, lafterolf skrev: Odometer? Er det kilometerteller? Undervurder aldri en knyttneve rett over instrumentet når du kjører Ja. Slår ALDRI bilen (på dashen). Virker et slag tror du? Endret 17. mars 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Kanskje lurt å pelle istykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 4 minutter siden, lafterolf skrev: Kanskje lurt å pelle istykker. Tipper at litt smøring er det som skal til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Er så mye triveligere lyd i 2,5td/2,5nad/2,25 diesel, sammenlignet med 200 og 300tdi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 39 minutter siden, jermundpr skrev: Er så mye triveligere lyd i 2,5td/2,5nad/2,25 diesel, sammenlignet med 200 og 300tdi Den går pent, så jeg er spent på hva som feiler den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Kjører du uten vifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 8 minutter siden, lafterolf skrev: Kjører du uten vifte? Revotech elns Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Veldig oppklarende. Endret 18. mars 2021 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 24 minutter siden, lafterolf skrev: Veldig oppklarende. Elektrisk vifte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2021 Snart ute med toppen - må bare få av manifoldene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Eller løft av topp med manifoldene på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2021 36 minutter siden, lafterolf skrev: Eller løft av topp med manifoldene på. Tanken har slått meg. Hvis jeg får løsna oljerøret som går fra bunnen av turbo og ned til bunnen av motor er det en mulighet Skal nok komme i mål med dette relativt fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2021 Førsteinntrykk: ingen opplagte defekter, men ting må naturligvis vaskes. Tenker å fylle en skvett diesel i hver sylinder for å se hvor fort det siver gjennom. Måling av klaring på stempler er jeg mer grønn på. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Vask toppen av stempel og se etter sprekker. Får håpe det er sprekk i sot og ikke i godset ved bakerste ventil på toppen. Endret 20. mars 2021 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Var bare sot, Lafte. De to midterste "sylinder-plassene" i toppen har små groper (engelsk: pits). Hvis ting kan reddes blir det å bytte ut ventiler, friske ventilseter og montere nye ventil-tetninger. Er ikke skremt så langt. Hadde forventet verre... Endret 20. mars 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Engelske ord forteller meg niks. Skal du sende inn toppen til overhaling er jeg redd for at det er billigere å kjøpe ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) 5 minutter siden, lafterolf skrev: Engelske ord forteller meg niks. Skal du sende inn toppen til overhaling er jeg redd for at det er billigere å kjøpe ny. Gjorde samme øvelse med sekser-toppen 2.6l serie 3. Var ikke avskrekkende summer for en oppfriskning hos Øystre-bedrifta Protrim. Prøver å bruke norsk. Pits er vel groper på norsk. Endret 20. mars 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 21. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2021 Tror toppen er oppbrukt. Er dere enige? Bilde fra starten på diesel-test av sylinderne. Syl nr. 4 holdt i ca 18min, nr 3 i ca 22min. 1 og 2 over 30min. Konklusjon her: se etter sprekker. Hovedkonkl: 200tdi??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Går du for det kjøper jeg gjerne motoren du har. Gratulerer med gjenkjøp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 21. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2021 39 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev: Går du for det kjøper jeg gjerne motoren du har. Gratulerer med gjenkjøp Takk for trøst ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Om testen går ut på at diesel renner ned tror jeg ikke den blir pålitelig. Kjenn på slitekant i sylinderen. For å få kompresjon skal det være oljefilm i sylinderveggen. Uten olje blir det lite kompresjon. Å bytte stempelringer og lager er faktisk en helt overkommelig jobb når motoren er ute. Fikk du vasket av stemplene og sett etter sprekker? En 200 eller 300tdi er en veldig mye bedre motor om du skal bruke bilen mye. Mindre forbruk og bedre trekkraft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.