Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

19 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Solgte bilen til meg selv.

Bra for hobbykontoen min (hadde på lista min å rringe deg i helga, prøve å prute og så kjøpe bile..), og et valg du ikke vil angre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har fått bobla til å gå sånn høvelig. Den rocker ikke som LR...

 

Men det uunngåelige skjer: savner kvitingen. Angrer ikke på salget, men savner å kjøre Defender. Positiv indikasjon på langt framskreden landroveritis...!

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Kvitingen er tilbake i mitt eie. Den har de samme utfordringene som da jeg solgte den: en motor som puster kompresjon ut veivhusventilasjon.

 

Tror jeg kommer til å skru av toppen for å se, men det mest sannsynlige er vel å få tak i en 200tdi.

 

1 uke holdt jeg altså etter salget av den grønne. Ikke frisk, men holder fast ved en-LR-regelen...

IMG_20210307_190816.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lorden skrev:

Er man først hekta på Defender, er det meningsløst uten..

:)

Rart med det, ja. Trodde helt ærlig at jeg var litt ferdig med disse greiene, men denne bilen har jeg visst knyttet bånd med. Er litt overrasket selv, men av og til må man vel bare gi seg hen.

 

Motoren har heftig "blow-by". Jeg skal ikke nøle for lenge med å vippe av toppen for å se hva som egentlig foregår i hjertet på bilen. Det kan være stempelringer, sprukne stempler (ikke usannsynlig) eller sønderblåst topp-pakning. Det er heller ikke uvanlig med sprekker mellom eksos og inlet-ventilene. Jeg håper på topp-pakningen (at den blåser opp kanalene som støtstengene går i. Jeg synes den går pent. Jeg har ikke smakt på motorolja, men nivået er der det skal være, så diesel går heller opp i topplokket og ut (motoren ser ikke ut!) enn ned i crank-case. Er naturligvis inneforstått med at det kan være flere problemer tilstede samtidig.

 

Er relativt motivert for å holde bilen på 19j, selv om det naturligvis frister med en 200tdi. Er noe med hva som føles riktig og galt. 

 

Lenge leve den sunne galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...