Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
sveinikr@hotmail.com

1987 110 2.5 diesel turbo

Recommended Posts

Gratulerer med ny prosjektbil,skal bli spennende å følge.Var lysten på denne selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_20160510_193354.jpg

B)

 

Bilen er overraskende bra. Tight og fin å kjøre, rompa disser litt så det blir nok nye dempere der. Bakre x-member må byttes, men resten av ramma ser ok ut ved første øyekast.

 

En del slack i drivlinja, går over akslinger og bakdiff som noe av det første. Girkasse synkroniserer tålelig bra - lite støy fra drivlinja.

Tankmåler og tempmåler ute av drift. Venstre blink virker så lenge jeg ikke bremser. :-p

 

Aller først på lista over ting som skal gjøres: motorvask og bytte registerreim

 

(Har ikke tid til bilen akkurat nå - så den blir stående ei lita stund før jeg begynner med noe utover å se over den.)

 

Svein Ivar

 

 

Endret av sveinikr@hotmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor bakhjørnene (ved diesel-påfyllinga, for eksempel.) på bilen er belemret med 3mm antiskli-aluminium. Jeg har lyst til å rive det av, fordi det er stygt.

 

 

Endret av sveinikr@hotmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes du det? Jeg syntes det var tøft.

Dekker sikkert en skade..... Bulka og bøyd under tenker jeg meg..... Men det passa til bilen, platene altså ;)


Min 1000 post også! :D


Så en salgs annonse på en Lada som var pipa til de grader: Den er så stygg at den er litt kul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fastkilt dørlås høyre bak (2er feil)

 

Trykk-knapp på utsiden er trykket helt inn og står fast.

 

Døråpner på innsiden fungerer (stagene går som de skal), men greier ikke å åpne låsen (spaken går halvveis, så er det bom stopp.)

 

Har dynket med WD40 fra alle vinkler. Finnes det andre ting jeg kan gjøre? Kan gi et et rapp eller to fra innsiden, kanskje?

Endret av sveinikr@hotmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye jobb å skru ut hele? Det er jo noen fjører inni der som kan ryke og hoppe av... Jeg ville nå skrudd den ut og åpnet den, og fått en oversikt i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk opp døra. Av med trekket og vips var den fri. Trykket og dro i alle stag. Bryter på utvendig åpner var stuck, men da jeg trykket den ut fra innsiden løste liksom alt seg. Litt rust i døra, men det henger sammen greit.

 

Bryter for nødblink har dårlig kontakt. Dynka med elektro-rens, men blir nok å bytte den. Funker i midt-mellom posisjon.

 

Lydhorn mangler. Tåkelys mangler. Ryggelys mangler. 2er-feil alt sammen. Tunge oppgaver å løse. :-p

 

SI

Endret av sveinikr@hotmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oversikt over mangler ved siste Eu-kontroll i februar i år:

 

Rammenummer - mangler, ikke påvist

Parkeringsbrems - for stor vandring på betjeningsarm

Bremseslanger - Begge fremme (skadet, slitt, vridd)

Hovedlykter innstilling - Ikke kontrollert grunnet defekt lykt/lyskilde (ref. neste pkt?)

Hovedlykter - gitter foran

Blinklys - defekt venstre fremre

Tåkelys - virker ikke

Ryggelys - virker ikke

Rust i ramme - bakre x-member

Eksos - ikke tilstrekkelig festet bakerst (se forrige pkt)

Høyre bakdør - kan ikke åpnes

Bakdør - mangler låskasse og kan gå opp under kjøring

Bakdør - dører, hengsler, låser eller stolper mangler, er løse eller er svært forringet (se forrige pkt)

Reservehjulsholder på panser - ikke i samsvar med kravene

Bilbelte - midtre bak skadet

Bilbelte - ikke i samsvar med kravene - Bakre

Bilbelte - beltestrammer virker ikke høyre foran

Lydsignal - virker ikke

Væskelekkasje - motorolje (denne tror jeg utgår - bilen drypper ikke)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryggelys -Ok

Lydhorn - Ok

 

Vanntemperatur - hvor skal ledninga gå fra motor. Hos meg er det en lysegrønn ledning, som er koblet til *ingenting* med sukkerbit. Instrumentet er naturligvis dødt. Skal prøve å ta bilde - men er det noen som vet hvor ledninga skal kobles?

Endret av sveinikr@hotmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japse eller Britte eller VAG, i Svein Ivars garasje er det plass til alle. One life. One world.

 

IMG_20160521_170656.jpg

 

Liten men viktig detalj:

IMG_20160521_201957.jpg

 

Tankmålern våkna til liv. Da er det bare dårlig kontakt et sted.

 

SI

Endret av sveinikr@hotmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke er noe klips som fester slange i brakett, kan jeg løse mutrene som klemmer på hver side av braketten. Så kan jeg holde mot på mindre mutter på bremserøret, mens jeg vrir løs slangen. Slangen skal skiftes, og kan vris i filler. Kjører WD40 mens de små grå jobber saaaakte videre.

 

SI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×