Gå til innhold

Skifte av motor og hus til bakre differensial


oddob

Anbefalte innlegg

Har en 2009 mod disco 3, gått 79 000 km. Alle servicer holdt av merkeverksted (Nardo Bil).

For en stund siden merket jeg en "knirkelyd" når motoren starter og stopper. Fikk beskjed om at huset og motoren til bakre diff var gåen. Rustet opp, etter hva de sier på et lokalt verksted, hvor driveren har LR selv.

 

Er dette normalt på en bil som har gått 79 000 km? 2009 mod? Fått flere tilbud på skifte, ligger rundt 26`.

Endret av oddob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at gir huset til bakdiffen er rustet, da det er av aluminium. Og ryker motoren pleier det å komme en feilmelding med masse lyd og at du ikke kan bruke terrain response. Men dekselet rundt motoren kan nok ruste (det er forresten lakkert sort), selv om de jeg har byttet har sett ganske greie ut. Kan du skru selv, sparer du 20 laken om det må byttes. Selve jobben er gjort på 2-3 timer. Men du bør få oppgradert ecu'en til bakdiffen med siste software som gjør den selv kalibrerende. For alt man vet er det det som lager lyden din fordi den er ute av sync?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er oppgitt til ca 13500,- hos begge, huset til ca 7000,- hos begge. Ikke huset til bakdiffen, men huset til motoren. Ingen melding om terrain response, eller feilmelding av noen sort. Bare denne "hviiningen" når bilen starter og stopper. Er vel en rimelig nevenyttig kar, men tror dette er litt utenfor mitt område. Skulle gjerne gjort det selv da.. Er dette normalt på en bil som har gått 79000 km? 2009 mod??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet å ta seg betalt for deler i Norge. Men her er en ny motor til bra pris. Det skal ikke være surcharge på den delen, da den er "brukt", så det må de fjerne manuelt. Han fikk tak i 6 stykk når jeg var på jakt etter en motor på gammelt delenr i februar. Det er nye motorer men de er tatt av 6 nye komplette differ, da han som kjøpte diffene ikke trengte motorene. Her er hva en ny motor egentlig koster. Her er girhuset til motoren.

 

Jeg husker ikke helt når jeg bytta min motor, men det var på under 100k i kjørelengde. Den jeg bytta sist var på en 05 med 200k på klokka. Så det er som med alt annet tilfeldig når det tar kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå gi meg en Ediff så skal du få min open diff gratis.. Gid jeg kunne tenke meg å gjøre som deg Fogga og ettermontere E-diff på min 05, for jeg har lyst..

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...