henning Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Opplever at klutsjen slipper på vår 110er ved tungbelastning i 5 gir. Den er kun gått ca23000 etter klutsjbytte. Regner med det er verdt å prøve justering av master før en går mer alvorlig til verks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fossnes Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 jepp. hadde samme symptomer. Juster mer frigang på pedal ca.5mm tro jeg det var (skrue nr.3) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Skrue 5 er beregnet til å juste høyden på pedalen slik at den flukter med bremsen. Muttere nr 3 er til å justere dødgangen med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Justerte litt i dag, men er ikke het i mål. For justere ytterligere litt i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Har du slurt for lenge eller bommet på clutchjobben er det godt mulig det kan ble en da capo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Har ikke slutt lenge,men det kan godt være noen engelskmenn som har slurvet med jobben.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) Har du oversikt over delene som ble byttet? Endret 10. mai 2016 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Henning.. Er dette på 110 med tgv motoren?? ? Nene Overland satte i orginal 300tdi HD clutch.. De er for dårlige for tgv motoren. Jeg har en zinter clutch.. ? den holder men bilen er noe brutal å kjøre.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Her kom det en viktig opplysning til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Er TGVen som begynte med litt sluring her om dagen ja. Merker det spesielt i 5te gir, når den må slite litt. Har justert pedalen etter boka, men klarer å få den til å slure fortsatt. Hadde ikke akkurat et klutsjbytte på ønskelista men... Sinter kløtsjen blir vel sånn on/off kløtsj? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Jepp.. On off.. Ønsker noe annet.. Men ikke brukt så mye energi på sjekk av dette da den virker enda.. ☺ men veit 300 HD clutch ikke holder.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kong_zuki Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 jeg kjøpte komplett clutch fra disse http://www.clutch-specialists.co.uk/ dem var supre på levering og pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) Ser ut som hoff leverandøren av TGV anbefaler HD klutsj: http://www.ebay.co.uk/itm/Clutch-Kit-Heavy-Duty-242mm-/170953319764 Hva har du i den gule Truls? Endret 10. mai 2016 av henning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 En chippet td5 vil vel fort kunne levere vel så mye dreiemoment som en TGV? Hva slags kløtsj bruker man på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 På min td5, som Glenn har justert, er det standard klutsj. Den er nå kjørt 212.000 Slipper fortsatt ikke :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 (endret) Tgv er både kraftigere før og etter tuning. Kan lett ble kraftigere en td5. Hvertfall det som står litt rundt på nettet.. ? Fant et sted en tgv som bremset 632 NM og 319 hk. Endret 11. mai 2016 av LR 80 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christopher Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg satte inn HD 300 tdi i fjor...dette pga dårlig tid. Kan bekrefte at denne ikke holder. Slurrer på fjerde gir ved belastning :-( Hadde før dette en HD clutch, ukjent fabrikat. Fin, men utløserlageret likte ikke belastningen...og skar seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Du skal ikke prøve å få den til å slure?? Kjør vanlig Da virker det. Juster klaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 jeg har bare en vanlig Hd cløtch.. trenger ikke noe sintere.. min har holdt i mange år nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 En frisk clutch skal vel sitte godt? Hvis det slurer er den enten underdimensjonert, slitt eller feiljustert... Jeg kjører tunge lass og gir full spiker på min (nissan) uten at noe slipper/slurer. Men det er kanskje eksperimentelle oppsett dere diskuterer? SI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Er det ikke bare demingsfjørene som er sterkere på HD-clutch? Om Nissan hadde samme moment som 2,8tgv tviler jeg på at den clutchen ville holdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Clutch og motor må selvsagt matche. (Ser at tråden har beveget seg mot eksperimentelt oppsett uten at jeg fikk det med meg. ref tgv.) Nå skal e halde kurt. SI Endret 13. mai 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 jeg har bare en vanlig Hd cløtch.. trenger ikke noe sintere.. min har holdt i mange år nå. Nei trenger ikke noe sinter men det var det jeg hadde tilgjengelig når jeg satt sammen bilen. Men HD 130 300tdi clutch hold ikke.. Har da også oppgradert trykkplate. Åssen din har hold er et lite mysterium.. ? Ser ut som hoff leverandøren av TGV anbefaler HD klutsj: http://www.ebay.co.uk/itm/Clutch-Kit-Heavy-Duty-242mm-/170953319764 Hva har du i den gule Truls? Jeg hadde gitt denne clutchen et godt forsøk. ? tenker å prøve den selv.. Større diameter på clutch plata. Kanskje det er hemmeligheten til Truls sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Riktig bruk av clutch og riktig gir er en utfordring for mange. Standard Defender fra -90 og nyere trenger faktisk ikke gasspådrag ved igangsetting på flatmark. Når vi så legger til store hjul,chipping,offroad,hengertrekking,berging,dypsnøkjøring.mm, går det fort gæærnt. Ganske mange av oss glemmer lavserien når den store hengeren skal bakkestartes eller rygges inn på plass mellom ymse prosjekter i motbakke. Og så har vi mekanikerfeil og delefeil. Jeg er ikke imponert over toleransene til produsentene og det gir sikkert utslag på clutch også. Siden -79 har jeg byttet to clutcher på egne biler pga førerfeil + en pga oljelekk. En på 300 hvor "rivstart" i bratt bakke i lavserie med 3,5tonn++ bak og full feriepakke fikk følger for fjærene i senter. En på en seriebil hvor lamellene røk pga varmgang og overrus.Brukket girspak,3 lav,bratt bakke, bil på slep i konkurranse.Trenger jeg å si mer? Førers valg,,,, Endret 14. mai 2016 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Den lille stunda vi har hatt bilen så har den kun hatt normal kjøring på veg, uten tilhenger. Så jeg tror ikke det har drept den. Men den har hatt litt tildenser til "lugging" ved i gangsetting, og litt lyd fra utløserlager når kløtsj er ute. Bilen funker fortsatt greit til normal bruk uten altfor spenstige pådrag i 5te gir. Men en må nå forberede seg på et skifte av klutsj ja, og det var ikke helt etter planen. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.