Gå til innhold

startsperre -05 defender


jermundpr

Anbefalte innlegg

Kompis sin defender har slått seg vrang.. han låste bilen med fjernkontrollen, en time etterpå hadde bilen låst seg opp igjen av seg selv, og ingen reaksjon på kontrollen.. alarmen gikk da han skulle starte den.. prøvde med nytt batteri i kontrollen uten hell.finner ingen kode blant papirene i bilen for å få synkronisert kontroll og bilen.hvor kan vi få tak i den koden, når bilen er bruktimportert? Er det en lett/billig jobb å få deaktivert hele det systemet på verksted? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er TD5 dette :) dumt at noe sånnt møkk skal sette en ellers så simpel bil ut av drift.. hvem kan programmere bort startsperra? Er ikke noe LR verksted i Hønefoss lengre dessverre, og bilen starter jo ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarm i Puma er sammen som i Td5 som 10 AS.

 

Om du har tilgang til Nanocom eller tilsvarende kan du slå av startsperre i alarmen, start sperre i motor ecu er litt være..

 

Bruker selv faultmate på Defender Td5.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er i panelet foran girspaken så er den i orden ?

Sentrallåsen har også en gul sikring under passasjersetet. Den var gåen på min bil når jeg fikk problemer med sentrallåsen og ikke fikk slått av startsperre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte ikke koden. Koden får du på merkeverkstedet mot å betale litt penger.

 

Jeg opplevde at sikringen gikk på nytt igjen hver gang jeg prøvde å låse opp bilen vha. av fjernkontrollen. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn 10 stk. sikringer slik at jeg klarte å feilsøke litt. Etter å ha koblet fra ledningen til sentrallåsen på den ene døren som hadde slitt litt med å låse seg opp på kalde vinterdager var det igjen mulig å låse opp bilen vha. av fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den sikringa var gåen gitt. Håper vi ikke trenger den EKA (?) koden da?

Min var gåen då vi var på Hunderfossen Camping for eit par år sidan. Berre å sete i ny sikring og alt er i orden. Har altid med reservesikringar i bilen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det egentlig på min 2000 modell defender tro? Der er det ikke elektriske låser, men har fjernkontroll jeg kan bruke hvis jeg vil for å skru på alarmen.. har ikke brukt den noe særlig. Men det var en periode jeg måtte deaktivere den før hver oppstart ellers lyste lampa for startsperra og den ville ikke starte (da gikk ikke alarmen).. hva gjør jeg hvis min slår seg vrang, hjelper jo ikke å vri i dørlåsen når den er manuell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...