Gå til innhold

Ulyd ved sving


Odd

Anbefalte innlegg

Hei,

På min Freelander 2003 modell 1.8 bensin har jeg fått en ulyd når jeg svinger til høyre ved mye rattutslag. I tillegg ser jeg at servooljen synker når jeg svinger til høyre. Jeg kan ikke se noen lekkasje i systemet, ingen tydelige svettinger, og det skjer ikke når jeg svinger til venstre. Kan det hjelpe å bare fylle på mer olje? Hva slags olje må jeg eventuelt fylle på? Noe annet jeg bør gjøre?

 

Litt bittert at dette kom nå, har nettopp fått meg nye General Grabber AT hjul og hadde håpet på å ta noen turer i skogen...

 

-Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd kan være så mangt...

Er dette ved stillestående eller kjørende bil?

Er det en gnagende, litt syngende lyd som endrer seg med motorturtallet, så er det ikke usannsynlig at det er servopumpa. Kretsen der er veldig enkel. du ser rørene. ved litt lit olje, så får du denne gnagelyden når du makser rattutslaget.

Det ene røret på tannstangen har jeg måttet skifte ut på en freelander en gang.

Fikk av det gamle røret, og lagde et nytt av 3/8" (tror jeg det var) varmepumperør i kobber.

Flenset med vanlig flenseverktøy.

Holder enda...

 

Er det kun med bilen i bevegelse dette skjer, er det større sjanse for at det er mekanisk som er årsaken.

Tar de nye hjula borti noe (hvis det begynte med nye hjul)?

 

Det er ikke farlig å fylle på mer olje.

Du bruker vanlig DEXTRON III (3) girolje. Samme som GM bruker på kassene side.

Billig på Biltema.

 

Men som du sikkert allerede forstår uten at jeg har spurt direkte:

Mer info er nødvendig for å finne feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...