Nifrot Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Har en Disco 2003 Td5 som nylig begynte å riste under kjøring, og minsket motoreffekten. Trodde først det var noe med auto kassa. Men etter litt testing viser det seg at det kommer når den bare går på tomgang også. Må gå ca 10-15 min før dette skjer. Altså bli varm. Er helt fin når jeg starter opp. Stopper jeg motoren og venter lit et min eller to, er den fin igjen når jeg starter. Men da varer det ikke så lenge siden den allerede er varm. Virker som den ikke går på alle sylindere. PS! har sjekka om det var olje i pcu, ja det var det. Har gått over og rensa de fleste pluggene tror jeg. Men fortsatt samme symton. Ryker heller ikke unormalt. Tips til hvor jeg bør lete? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei .. Mistenke dieselpumpa.. Ellers vent til en guru fra forumet er tilstede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Sjekk om du har fått olje inn i selve ECU boksen og. Det kan godt hende at det slår over der og da får du vibrerende motor. Inne i ECU genereres 80 volt som er drift spenning på dysene og det slår gjerne over når det kommer olje inne i ECU. Bremserens er bra og vaske med. Den er litt vrien og få opp bunnlokket på. Bruk gjerne en varmluft pistol og noe og brekke opp lokket med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nifrot Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Da prøver jeg og sjekke i selve boksen også. Var jo en del olje her så jeg tenker å bytte hele ledninsettett helt fremtil injector etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Bytter du injector-harness stopper du tilførselen av olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Når du rengjør pluggen til Ecu, ta ut det hvite dekkeselet inne i pluggen slik at du får det skikkelig rent. Husk pluggen under toppdekselet. Skriver du hvor du bor, kan det være at noen kan stille med diagnoseapparat hvis du ikke har selv. Loh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nifrot Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Takk for tips bor i Seljord, så har noen i nærheten diagnoseaparat så si ifra☺ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Mulig jeg skal dit på festival. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Bytter du injector-harness stopper du tilførselen av olje. For en stund ... Skal du stoppe det helt, så er nok den eneste løsningen å kappe hver ledning i injector harness-en på det laveste punktet, for så å lodde sammen igjen. Det laveste punktet for at evt. olje skal dryppe ut av kablene, ned og bort. Lodding for å stoppe oljekrypingen/kapillæreffekten, så ikke det kryper oppover igjen og inn i ECU-en. Jeg byttet (etter påvirkning fra forumfolk) injector harness, omtrent samtidig som jeg monterte trimboks. Selv om det var masse olje i den røde pluggen i mange år, så hadde jeg ingen problemer de 8 1/2 årene jeg hadde bilen, hvorav 6 - 7 med Twisted Performance Hurricane-boks. Trimboksen holdt altså oljen unna ECU-en, uten selv å ta skade. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Takk for tips bor i Seljord, så har noen i nærheten diagnoseaparat så si ifra☺ Jeg har nanocom. Bare og låne. Holder til i Bø. Kjøpt til p38 men funker vel på d2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Nei dessverre, ikke hvis du ikke har kjøpt lisens for D2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nifrot Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Oppdatering, Etter å ha gått grundig igjennom plugger, og delt opp ecu renset alt godt prøvde jeg på nytt. Feilen viste seg og være der fortsatt. Siste mulighet ble og skru av toppdeksel for så å rense/kontrollere inn på dysene. Her var det også mye olje i pluggene, men det skal vel litt til for og ungå det. Ligger jo i oljesprøyt.. Uansett renset jeg her også. Det hjalp! Har nå brukt bilen i hele dag, den går fint. Så det var nok rensingen på selve dysene som også måtte til. Får nå bestille opp nytt ledningsett og gjøre tiltak som dere beskriver for og slippe samme feilen igjen. PS; takk for tilbakemeldingene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hei. Jeg sliter for øyeblikket akkurat med samme symptomer. Fungerer feilfritt til å begynne med, så når den er skikkelig varm så begynner den å rykke samt mister effekt. Ingen røyk. Jeg har så å si nytt injektor harness (litt over ett år gammelt) ingen olje ved ECU (har aldri hatt det heller) Helt ny diesel pumpe i tanken, og nytt diesel filter. For ett par dager siden under testkjøring etter filter bytte (da jeg trodde kanskje tett filter var årsaken) begynte rykkingen igjen og jeg kunne høre den ikke fyrte på alle syl. Fikk koblet til Nanocom og leste noen helt hinsides tall på sylinderbalansen. Spesielt på syl. no 5... Skal prøve å rengjøre kontaktene på selve injektorene jeg også. Håper det er der det ligger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tetninger på dysene neste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tetninger på dysene neste. Vil det da være så sporadisk? Kan (nesten) sverge på at den ene syl. ikke fyrte i det hele tatt. Hørtes veldig godt på tomgang. Men mens jeg fiklet for å koble til Nanocom, så ble det forandring i lyden og alle syl. var med. Kjørte så hjem med Nanocom tilkoblet, mens jeg overvåket syl.balanse. Her var det helt forferdelige tall under rykk og napp sekvensene...helt forferdelig... men ved veldig lavt pådrag var tallene normale. MEN, som du skriver, hjelper ikke rens av pluggene på injektorene, så blir det tetningene på dysene neste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er gjort på halvannen time. Kan være sporadisk fusk, eller at den ikke vil starte uten masse lufting først, eller en kombinasjon. Kan også være greit å rense MAP-sensor, sjekke MAF/LMM og evt. skifte Waste gate modulator, hvis det aldri har vært gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 jeg renset kontakten til injektorene i toppen, kjørte nesten 30 mil uten fjusk... så begynte det igjen, og det var tydelig at bilen ikke fikk tilstrekkelig med diesel eller at det var luft i systemet. Kjørte til side, stoppet motor, på med tenning for å kjøre "lufteprogrammet", men det var helt stille...ingen fuelpumpe å høre. Riklet litt på releet til fuelpumpa og da ble det liv! Etter å ha kommet vel hjem nappet jeg ut releet for nærmere inspeksjon, og her var det svartsvidd plastikk! Installerte nytt rele og alt fungerer som normalt.Til meg har tydeligvis alt dette vært forårsaket av dårlig kontakt i releet til diesel pumpa, hvor den har blitt liggende å "klikke" inn/ut og gitt en veldig ustabil diesel tilførsel. Med tanke på tilstanden på enkelte norske veistrekninger, så er det ikke så rart at elektronikk ristes i fillebiter, siden det er montert rett i karsosseriet uten noe form for vibrasjons demping. Mest sannsynlig har dette også vært årsaken til at jeg skiftet diesel pumpa. Ikke lett å stille diagnoser når det er periodiske feil som kommer og går alt etter tilstanden på veidekket... Men nå har jeg iallefall ny diesel pumpe og rele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Så bra! Og så enkelt, bare ikke å finne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.