Gå til innhold

265/75-16 eller 275/70-16 på Defender?


Anbefalte innlegg

Ja, litt treigt å spørre om noe sånt lite, men jeg tenkte å gå ned fra 285/75-16 et hakk, og skal ha BF Goodrich AT 2 dekk. 8 toms modularfelg. 265/75-16 er vel det tradisjonelle valget, men 275/70-16 er også greit. Det siste er ørlite mindre, men tror ikke det vil se for lite ut.

 

Som skrevet, noe synsing om dette før jeg klikker inn bestilling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, på bildene av bilen min er det 265/70-16, med 50mm spacere, eg har nå byttet til 30mm spacere, og det er heilt topp, har vert stoppet flere ganger etter bytte til 30mm spacere, ingen komentarer fra Politiet.

​Blir nok stoppet siden eg har vinsj og 4 lykter på taket.

​Skal foresten selge Boost felger med dekk, ligger på finn.

 

Endret av Torstein.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 275/70 16 vinterdekk på 8" modular. De ser greie ut I størrelse synes jeg. Med den bredden og modular felger som bygger mye kommer de godt ut I hjul buene. Mine stakk ikke utenfor såvidt jeg husker men det er bare såvidt. Hva som er best / finest er det nok ikke noe fasit på ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk til dere begge!

 

Landet på 265/75-16 hos byttdekk.com Disse var noen hundrelapper billigere pr stk enn 275/70. Mine gamle 285/75 var litt utenfor hjulbuene, satser på at 265 kommer innenfor på samme felg. Gleder meg litt til å kunne gi på i rundkjøringer uten å slå ut med bakenden. De blir harde og glatte sånne gamle Goodricher :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...