Gå til innhold

Trenger tips. Suspension fault. D3


knikeren

Anbefalte innlegg

Jeg fikk problemer med høyre sensor bak etter att jeg høytrykkspylte hjulbuene i vinter. Så att de hadde strippset fast kontakten som går inn på sensoren. Så bestilte ny og byttet den.

Før kom feilmeldingen hvis jeg fikk ei litt brå helling mot venstre eller prøvde å heve,senke den. Kom av og til mens jeg kjørte også. Nå får jeg feilmelding med en gang jeg starter bilen. Må feilkoder slettes eller har jeg køddet til noe mer?

Feilkoder er C1A34-01 rear right corner Valve. (general electrical failure.

 

Takker så mye på forhånd fra en litt fortvilet kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett par av ledningene som hadde blitt koblet feil pga fargene på ledningene stemte ikke overens med de på kontakten.

 

Jeg får dessverre samme problem med hevingen som før.

De 3 andre demperene hever seg men den på høyre bak henger igjen og vil ikke heve seg.

Er det bare å få bestilt alle sensorene nye eller kan problemet ligge noen annen plass i systemet som jeg bør sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo koble av armen på nevnte sensor og bevege den, mens noen ser på skjermen.

Da burde det være indikasjon på om den fungere eller ikke.

 

Men dobbel sjekk ledninger fra kontakt du byttet og fram til neste kontakt punkt kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo koble av armen på nevnte sensor og bevege den, mens noen ser på skjermen.

Da burde det være indikasjon på om den fungere eller ikke.

 

Men dobbel sjekk ledninger fra kontakt du byttet og fram til neste kontakt punkt kanskje.

Det skal jeg ta å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme feilmelding på min. Fikk "Rear left corner valve". Endte opp med at ventilblokka bak V.side måtte byttes. Feilmelding forsvant etter det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hjulet henger nede i displayet, men bilen hever seg normalt, er vel sannsynligheten stor for sensor eller ledningsfeil om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok vanlig med ledningsbrudd etter kontakten.

Kontaktene er betydelig bedre enn ledningene.

 

Slik jeg har forstått det, er bruddet ikke veldig langt unna kontakten/sensor. Jeg fikk det reparert hos en som kjente bilene, og det var ikke dyrt.

 

Siden du har to sensorer, kan du koble og sjekke om de gir forskjellig signal, og om det har noe å si om de er koblet til i det hele tatt. General electric failure er oftest strøm/ledninger/koblinger slik jeg har erfart det. Jeg har for tiden feil i valve block på min bil, og det generer en valve stuck melding. Vil tro at det er det samme på D3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med den meldingen en tid. Høydesensor og kontakt høyre bak ble byttet to ganger uten at det hjalp. Så sjekket jeg kabel til ventilblokk bak, den står inne i venstre hjulbue. En av kablene der hadde brudd. Nå er den loddet og alt fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med den meldingen en tid. Høydesensor og kontakt høyre bak ble byttet to ganger uten at det hjalp. Så sjekket jeg kabel til ventilblokk bak, den står inne i venstre hjulbue. En av kablene der hadde brudd. Nå er den loddet og alt fungerer som det skal.

Venter på nye sensorer så hvis ikke det hjelper så skal jeg sjekke kabelen til ventilblokka :) takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan får jeg av denne kontakten? Går detå få kjøpt ett rep kitt til denne og bytte kontakten? Ser de har koblet den en gang før så mistenker att det er dette som gir meg feilmeldinga

Kom jo ikke noe bilde

Hvordan får jeg lastet opp bilde? Det er kontakten på ventilblokka bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den som går inn på selve sensoren?

Jeg skulle hatt tak i den som går inn på selve ventilblokka bak,det er litt flere ledninger som går inn i kontakten. Tror ikke jeg klarer å få loddet meg inn på den bitte lille lednings biten som er igjen :-(

 

Link Wire - Height Sensor - Genuine Land Rover

 

 

 

Part No.: YMQ503220

Rimmer Bros, For all of your Car Parts & Accessories. Wire Assy - Jumper - Genuine Land Rover and more, fast delivery, worldwide.

- See more at: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-YMQ503220#sthash.9hZFbd6P.dpuf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilbake til lav front etter å ha satt ut båten i går. Den lot seg ikke heve etter start og det kom en lang hvislelyd fra venstre side foran. Etter litt kjøring senket hele bilen seg og jeg kjørte "lowrider" hjem.

 

Diagnosen sier feil på høyre sensor bak - ?!? Kan den forårsake at hele kjerra senker seg og ikke kommer opp igjen?

 

Er det en ventil foran som kan tømme hele anlegget? Eller har belgen gitt seg, den har tross alt 365.000+ km på baken ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var langt på de samme demperne(/ belgene... eg byttet alle 4 på 170 000km,,,, og demperne var meget slappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var langt på de samme demperne(/ belgene... eg byttet alle 4 på 170 000km,,,, og demperne var meget slappe.

 

hvordan får man testet dette, at de er slappe? min har 185000 km og intet spesielt å melde på.

 

Bytter man disse preventivt eller kun ved feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bare sjekket demperne etter byttet. I forhold til de nye.

Lufta må ihvertfall ut, man blir jo lurt av lufta, til å tro at de er bedre enn de faktisk er.

 

Noen verksteder har vel støtdemper tester.

 

Følte min var litt vel myk , spes bak. Gummi mansjettene var begynt å lefse seg, så eg valgte å bytte dem.

Det ble merkbart bedre med nytt hele veien rundt. 1

 

Er nok mange meninger om levetid på dempere, men det er en slite del, som er i bruk hele tiden under kjøring.

I min verden så er en demper ganske sliten når den nærmer seg 200 000 km.

Og veiene i Norge er jo ikke akkurat de snilleste, i enkelte fylker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...