Gå til innhold

Obelix


SimenMS

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
På 17.5.2017 den 2.09, SimenMS skrev:

Nei, det klarte jeg ikke å få til gitt :unsure::(
Bilen står nå ute og jeg jobber med den når det ikke regner ^_^
Håper jeg får den kjørbar iallefall til forumtreffet :blink:blush



Hmmm tidsfristen er ikke der lengre, har hatt et par prøve turer med den nå allerede. motor og drivverk er bra nå. er litt annet som ikke snakker enda. 
skulle ønske jeg kunne tvangs kjøre ECU til EAS så den ikke er avhengig av at motoren går. 
Det er litt annet som gjenstår, jeg ønsker jo selvsagt å få den opp å gå så fort som mulig, men jeg har slutta å stresse så veldig med det. går ikke fortere av den grunn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Her går det i ekstremt små skritt fremover, da motivasjonen for å gjøre noe, ikke har vært til stede før nå. 
Nå kommer høsten og jeg savner å sitte trygt bak en LR til og fra jobb tidlig om morgen ^_^

Jeg skal ikke love noe som helst, men tror det nærmer seg prøvetur før Desember ^_^
Motor starter, kjøling virker ikke helt enda da radiator ikke blir varm mens ekspansjons tanken blir glovarm.
Det lekker fra Motor,Girkasse,Transfer og begge diffene. er bare søl hehe. 
men men, gjør ikke alle de eldre Land Roverne det da blush

Girolje kjøleren er nå festa der gamle radiatoren stod, Oljefilteret har fått nytt feste, fått på dekka sine igjen. vel det er alt som har skjedd de siste 5 mnd :lol:
og alt ble gjort idag med hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SimenMS skrev:

Her går det i ekstremt små skritt fremover, da motivasjonen for å gjøre noe, ikke har vært til stede før nå. 
Nå kommer høsten og jeg savner å sitte trygt bak en LR til og fra jobb tidlig om morgen ^_^

 

Små steg er bedre enn ingen steg. Plutselig er den ferdig-_-

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag Simen. Hva med å ta bort body lift og heller lage "puma" kul på panseret. Jeg vil tro at det letter prosessen videre. 

 

Hadde vært kjekt om den stod på lokalet så skulle vi bidratt med motivering, en hjelpende hand og heia rop.

 

Har trua på deg Simen

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har bytta clutch / girkasse to ganger på 300tdi (disco 1) Jeg mener motoren stod rolig som bare det på begge bilene. Eller husker jeg feil? 

Td5, Td6 og TDV6 står også rolig mens roverått'ern bikker bakover... 

 

Du vil uansett kjenne det på girkassa om motoren heller den ene eller andre veien. Den vil knipe og du må bruke makt. Les. - ikke lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Denne havna til hugging for noen uker siden, spennende reise med bare skruing de siste åra. Synd jeg aldri fikk testa hvordan motoren dro eller testa sperra som satt i. 

 

Beklager denne dårlige nyheten. Men da slipper dere å vente i spenning på når denne skal bli ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig tung avgjørelse der og da, men i demontering prosessen så ble jeg mer og mer glad for avgjørelsen, ribba den akkurat passe til å kunne bygge meg en ny bil med enklere teknologiske utfordringer. ;)

Det var et lite stress prosjekt som bare hang der og venta på meg, og bare stod der å venta på å bli gjort noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...