1120td5 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Før i tiden var det DII. Nå er det D3 for alle kæsjene Familien planlegge kjøp av D3 men ser at det kan være hodebry...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Vel, begynner problemene allerede før man har anskaffet seg bilen, er det kanskje best å revurdere ....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Det kunne ikke vært sagt bedre... Det er god nytte at eiere av de ulike modellene deler sine objektive vurderinger av bilene til medforumister, men innenfor disse veggene synes jeg at dette har tatt av i en slik grad at det gode gamle facebook-ordet "framsnakking" - her er synonymt med baksnakking. Jeg er også usikker i hvilken grad alle de som uttaler seg bygger uttalelsene sine på hva de vet/har erfart, eller om det er ei lita fjær de har hørt om, som etterhvert blir en hel forp... hønsegård? For nervesvake eiere av spesielt D3, må det være noe av en belastning å lese om mulige bomber som kan smelle av i en pengepung svært nær deg. Til stadighet. Jeg er nokså ferdig med å høre om fastsittende trekk-kroker, motorhavarier med en statistisk frekvens som gjør det mer sannsynlig at D3 eiere rammes av alvorlig sykdom, gassdemperfester på bakluka som skrur seg ut og knekker og jeg vet ikke hva... At nysgjerrige spekulanter spør - "hva må jeg se opp for" og lignende, er vel ganske naturlig, men bør møtes med objektivitet, for det er da ærlig talt ikke så jævli som det kan virke - det å eie en D3?. Loggen for min bil er lang og innholdsrik, og jeg har nok bidratt til at mitt lokale verksted har levert overskudd, men det er få ting i den loggen som er utover det som følger av en kvart million kilometer og en bil som ikke er konstruert med tanke på å holde service og reparasjonsnivået på et hyggelig lavt nivå. Ha en fin tirsdag rundt om i landet! Endret 19. april 2016 av isak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenV Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Kunne ikke vært mer enig med Isak. Kjørt D3 i 1,5 år nå. Ingen problemer utover bytte av latterlig billige slitedeler. Starter og går hver dag ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Godt å høre litt "oppsnakk" vedr discovery 3/4. Min er en forbasket evihetsmaskin som bare ruller og går. Ikke klager den stort heller? Mindre vedlikeholdskostnader på discovery enn på alle de tysk-rega bilene jeg har eid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius92 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Skulle vært en "like" knapp her ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Alt snakk om havarier er svært nyttig men det må tas for det det er: Beskrivelser av enkelthendelser. Billige deler er i alle fall et stort pluss på LR. Til sammenligning så betalte jeg nettopp kr 900 for en 20 cm lang dieselslange i plast til Ruklebeistet(ML270) og det var til og med fra en uavhengig leverandør men originaldel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 D3 er en super bil! (Bank i dashbordet.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Jeg er også fornøyd, etter 220K (nesten 100 av dem har jeg kjørt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Eg er også nyforelsket igjen. Ny konverter gjorde underverker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenW Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Det er utrolig hvor hardnakket rykter og omdømme til LR produkter er, på den negative siden. "Alle" tror det er noe feil med de hele tiden, eller har en menig om at sånn er det..... Min erfaring etter 3 Lr produkter, siste en 07 mod D3 er at det er en bil som bare går og går. Slitedeler som bremser og foringer, javel. Men det må man regne med på såpass gamle biler. Har kjørt litt over 3 år, og 80 000 km nå, ikke vært noe utenom oljeservice og skifte av slitedeler. En kompis med en 09 mod X3 fikk dieselpumpe havari, med påfølgende motorhavari.....70 000 takk...reaksjon fra andre, var typen uffda der var du uheldig. Hvis hadde vært en LR......ja ja hva annet hadde du ventet osv.... Skift olje hver 12 000 km, skift slitedeler og kos deg/dere i en av de beste, mest komfortable, robuste og særpregede bilene som finnes, ting kan skje, ja men det gjør det med alle biler :-) Gleder meg til hver tur jeg, eneste minus er at jeg skjelden får skrevet noe på forumet under hva har du gjort med landroveren din idag, det er ikke noe..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjella Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Har kjørt 60K (205 totalt) siden siste EU-kontroll, har skiftet bremseskiver og klosser bak samt klosser forran + brenner til webasto på disse to årene. Hadde den inne nå i april med et skiltlys som eneste anmerkning. Go bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.