Gå til innhold

D3 problemer er i gang


1120td5

Anbefalte innlegg

Vel, begynner problemene allerede før man har anskaffet seg bilen, er det kanskje best å revurdere ....... <_<:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke vært sagt bedre... Det er god nytte at eiere av de ulike modellene deler sine objektive vurderinger av bilene til medforumister, men innenfor disse veggene synes jeg at dette har tatt av i en slik grad at det gode gamle facebook-ordet "framsnakking" - her er synonymt med baksnakking. Jeg er også usikker i hvilken grad alle de som uttaler seg bygger uttalelsene sine på hva de vet/har erfart, eller om det er ei lita fjær de har hørt om, som etterhvert blir en hel forp... hønsegård?

 

For nervesvake eiere av spesielt D3, må det være noe av en belastning å lese om mulige bomber som kan smelle av i en pengepung svært nær deg. Til stadighet.

 

Jeg er nokså ferdig med å høre om fastsittende trekk-kroker, motorhavarier med en statistisk frekvens som gjør det mer sannsynlig at D3 eiere rammes av alvorlig sykdom, gassdemperfester på bakluka som skrur seg ut og knekker og jeg vet ikke hva...

 

At nysgjerrige spekulanter spør - "hva må jeg se opp for" og lignende, er vel ganske naturlig, men bør møtes med objektivitet, for det er da ærlig talt ikke så jævli som det kan virke - det å eie en D3?.

 

Loggen for min bil er lang og innholdsrik, og jeg har nok bidratt til at mitt lokale verksted har levert overskudd, men det er få ting i den loggen som er utover det som følger av en kvart million kilometer og en bil som ikke er konstruert med tanke på å holde service og reparasjonsnivået på et hyggelig lavt nivå.

 

Ha en fin tirsdag rundt om i landet! B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt snakk om havarier er svært nyttig men det må tas for det det er: Beskrivelser av enkelthendelser.

 

Billige deler er i alle fall et stort pluss på LR. Til sammenligning så betalte jeg nettopp kr 900 for en 20 cm lang dieselslange i plast til Ruklebeistet(ML270) og det var til og med fra en uavhengig leverandør men originaldel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor hardnakket rykter og omdømme til LR produkter er, på den negative siden. "Alle" tror det er noe feil med de hele tiden, eller har en menig om at sånn er det.....

Min erfaring etter 3 Lr produkter, siste en 07 mod D3 er at det er en bil som bare går og går. Slitedeler som bremser og foringer, javel. Men det må man regne med på såpass gamle biler. Har kjørt litt over 3 år, og 80 000 km nå, ikke vært noe utenom oljeservice og skifte av slitedeler.

 

En kompis med en 09 mod X3 fikk dieselpumpe havari, med påfølgende motorhavari.....70 000 takk...reaksjon fra andre, var typen uffda der var du uheldig. Hvis hadde vært en LR......ja ja hva annet hadde du ventet osv....

 

Skift olje hver 12 000 km, skift slitedeler og kos deg/dere i en av de beste, mest komfortable, robuste og særpregede bilene som finnes, ting kan skje, ja men det gjør det med alle biler :-)

 

Gleder meg til hver tur jeg, eneste minus er at jeg skjelden får skrevet noe på forumet under hva har du gjort med landroveren din idag, det er ikke noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 60K (205 totalt) siden siste EU-kontroll, har skiftet bremseskiver og klosser bak samt klosser forran + brenner til webasto på disse to årene. Hadde den inne nå i april med et skiltlys som eneste anmerkning. Go bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...