Gå til innhold

Montere bakseter i Defender TD5


Alvegg

Anbefalte innlegg

Har brukt dagen på å sette inn nye seter i Defenderen. Slik jeg oppfattet anonsen til LRI var dette seter som skulle gå rett inn i min TD5 noe som stemte bra for forsetene, men når jeg skulle beynne på baksetet stoppet det opp. Tror jeg har fått Pumabaksete, kan noen bekrefte det ut fra bilde? Det fulgte ikke med noe fester som en kan skru i gulvet, ei heller noe for feste på sideveggene. Hva mangler jeg, hvor får jeg tak i det og finnes det en god oppskrift for montering av Pumabaksete?

 

Hilsen

Frustrerte Frank

FullSizeRender.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok puma seter du har der ja. Du mangler iallefall platen med bakstøttene. Om du søker på YouTube på emnet puma seter i td5 så finner du en fin film. Der har de montert de uten å kutte i hjulenebuene. Alternativt ligger det div om temaet ute på forumet her også.

 

Ruggedguide på YouTube har en oppskrift.

Endret av G.ARNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Da håper jeg LRI spar opp bakstøttene kjapt har for mange unger til å kjøre rundt i en tre seter :D

 

 


Hva er fordelen med å kutte hjulbuene kontra montere det slik de gjør i filmen her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Lafte. Da har jeg sendt pm til Telinjord så håper jeg han har kopper og at LRI fikser ankert asap. I mellomtiden har jeg en tre seter med mye lasteplass. Kanskje jeg skal benytte anledningen til å legge inn Noicekillermattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om andre enn CSK som produserer nedfelling i setekassene for å sette fremovervendte puma seter bakerst i en 90? Har funnet denne, men dette blir fort en pen sum før den er ferdig importert med moms og hele greia:

http://www.cskautomo...eat-conversion/

Dette er jeg også interessert i. Burde jo være mulig å få det produsert lokalt - særlig hvis det er flere som trenger.

-Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har låsemekanismen ankommet. Mangler fortsatt "pumaboksene" da Tedinor sin verkstedskontakt har rotet bort malene. Så nå er spørsmålet skal jeg montere setet foreløpig og vente på at det dukker opp en ny mal eller skal jeg prøve å finne en løsning lokalt som kan ta mål og lage bokser samt kutte i hjulkassene.. Er det foresten noen i Oslo området som har disse boksene montert i sin bil som jeg kunne tatt en titt på ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Er det ikke bedre å kappe den vertikale delen av hjørnefestene foran, trekke seten 5-6 cm bak og knekke til en egen bakstøtte man popper bakerst???

Ser nå at jeg er litt treig av meg! Det var den dusteklubben da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...