JosteinN Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Noen vært borti dette før?? I passe god eller normal fart, i litt skarp venstre sving så slår traction control seg på. Lyset blinker og det vibrerer i bilen og merker bilen begynner å bremse. Dette er kun i venstre svinger, kommer fortere om det er venstre sving i litt nedoverbakke.. Begynner å bli passe irriterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Rattet er trolig ukalibrert. Har du skiftet noe i forstillingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Hm okei.. Veit autostrada byttet bærebroer før jeg kjøpte den. Og det har og vært bytta ene framdemperen for noe tid tilbake siden. Hvordan kalibrerer man rattet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 4- hjulskontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Men rattet står helt rett, det er ingen sporing, og det er jevn slitasje på dekk.. Ingen tegn til at det skal være nødvendig med 4hhulskontroll.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Men rattet står helt rett, det er ingen sporing, og det er jevn slitasje på dekk.. Ingen tegn til at det skal være nødvendig med 4hhulskontroll.. Rattsensoren må kalibreres, eller nullstilles, etter at det er foretatt hjulstillinger. Kan gjøres med Lynx diagnoseleser, og sikkert mange andre typer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Sjekk luft trykk Hadde samme fenomen, var lite luft i ene bakhjul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Okei. Noen her i vestfold som har en slik å kan hjelpe med å kalibrere/nullstille?? Dekktrykk er sjekka og ok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg har opplevd det med gåen nedre opphengskule høyre side foran, men hvis det er byttet "bærebruer", antar jeg at disse også er byttet. Da ville jeg sjekket/nullstilt rattsensoren først. Det kan også være slakk i foringer i bakstillingen etter det jeg forstår av tidligere innlegg. Viktig at det også er lik størrelse dekk på samme aksel Selv bor jeg ikke langt fra fylkesgrensa til Vestfold, på Buskerudsida ved Eikern og har diagnoseapparat som kan nullstille sensoren og lese av feilmeldinger. Send PM hvis det er aktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Ja alt foran er byttet.. Bak skal også alt være 100% da autostrada tok full sjekk og eu før jeg kjøpte den.. Felger og dekk er nye og like og likt dekktrykk. Spørs om jeg ikke skulle gitt nullstilling et forsøk. Tar kontakt om jeg får til noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Har vært borti dette på 3-4 biler. Har alltid vært bakenden på bilen som har sluppet...så mye slakke i kuler og foringer at hjernen tror den sladder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg tror jeg hadde det Erik beskriver. Borte etter bytte av fôringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 Hm det er rart.. En annen ting som var litt rart, lasta 200kg med betong i bagasjerommet, da kom problemet mye lettere...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Akkurat det understreker vel bare det Erik sier. Mer last vil jo gi mer slark, dvs. mer utslag i slark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 På D2 er det som regel tegn på slitt hjullager men høres ut som om det er andre årsaker på D3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 ...og for bare å legge på antallet mulige feil - en sensor som er i ferd med å takke for seg. Men siden det kun skjer i venstresvinger, så vil jeg nok tro at det - som nevnt over - er noe slark et sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjella Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hadde de samme på min, kom bort da jeg skiftet slitte stab-stag bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RolfM Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Fant du ut av dette Jostein? Har det samme på min så tar og skifter foringene på hub bak da jeg og skal skifte bremseskjold og hjullager. Tar med det samme noen foringer på stabstag og de antikrenge stagene rundt bilen. Men husk alltid kjekt med info hva feil/problem var til andre her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Men husk alltid kjekt med info hva feil/problem var til andre her på forumet. Enig med deg. Det er hyggelig om problemstillinger ender ut i en konklusjon av spørsmål stiller til slutt. Lett å glemme når bilen er i orden kanskje, men veldig hyggelig for oss som leser og også få vite svaret.. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Har litt glemt det vekk... Men nei, egentlig ikke.. Men heile feilen forsvant etter bytte fra 275/45-20 til 285/50-20..... Ikke klart å fremprovosere de engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RolfM Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Har litt glemt det vekk... Men nei, egentlig ikke.. Men heile feilen forsvant etter bytte fra 275/45-20 til 285/50-20..... Ikke klart å fremprovosere de engang. Har jo både hørt og lest om de som får forskjellige feilmeldinger når dekk er ujevnt slitt fra dekk til dekk og aksling til aksling.... Kanskje noe med det ..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Veldig rart i tilfelle.. For jeg hadde dette problemet med 4 helt nye 275/45-20... Men altså ikke med 285/50-20.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RolfM Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Veldig rart i tilfelle.. For jeg hadde dette problemet med 4 helt nye 275/45-20... Men altså ikke med 285/50-20.. Ehhhhhhhhh??????? Da er det ikke til å forstå hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hm det er rart.. En annen ting som var litt rart, lasta 200kg med betong i bagasjerommet, da kom problemet mye lettere...?? Jeg får da virkelig håpe du ikke kjørte betong baki den fine D3`en din. Eller var det ferdigstøpte blokker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JosteinN Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Hehe det var ferdigstøpte blokker fra en verandasåle.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.