Gå til innhold

Disco 3, slår traction control på i v.sving


JosteinN

Anbefalte innlegg

Noen vært borti dette før??

 

I passe god eller normal fart, i litt skarp venstre sving så slår traction control seg på. Lyset blinker og det vibrerer i bilen og merker bilen begynner å bremse.

Dette er kun i venstre svinger, kommer fortere om det er venstre sving i litt nedoverbakke..

 

Begynner å bli passe irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rattet står helt rett, det er ingen sporing, og det er jevn slitasje på dekk.. Ingen tegn til at det skal være nødvendig med 4hhulskontroll..

 

Rattsensoren må kalibreres, eller nullstilles, etter at det er foretatt hjulstillinger. Kan gjøres med Lynx diagnoseleser, og sikkert mange andre typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk luft trykk

Hadde samme fenomen, var lite luft i ene bakhjul

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det med gåen nedre opphengskule høyre side foran, men hvis det er byttet "bærebruer", antar jeg at disse også er byttet.

Da ville jeg sjekket/nullstilt rattsensoren først. Det kan også være slakk i foringer i bakstillingen etter det jeg forstår av tidligere innlegg. Viktig at det også er lik størrelse dekk på samme aksel :)

Selv bor jeg ikke langt fra fylkesgrensa til Vestfold, på Buskerudsida ved Eikern og har diagnoseapparat som kan nullstille sensoren og lese av feilmeldinger.

Send PM hvis det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt foran er byttet..

Bak skal også alt være 100% da autostrada tok full sjekk og eu før jeg kjøpte den..

Felger og dekk er nye og like og likt dekktrykk.

 

Spørs om jeg ikke skulle gitt nullstilling et forsøk. Tar kontakt om jeg får til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Fant du ut av dette Jostein?

Har det samme på min så tar og skifter foringene på hub bak da jeg og skal skifte bremseskjold og hjullager. Tar med det samme noen foringer på stabstag og de antikrenge stagene rundt bilen.

 

Men husk alltid kjekt med info hva feil/problem var til andre her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk alltid kjekt med info hva feil/problem var til andre her på forumet.

Enig med deg. Det er hyggelig om problemstillinger ender ut i en konklusjon av spørsmål stiller til slutt.

Lett å glemme når bilen er i orden kanskje, men veldig hyggelig for oss som leser og også få vite svaret..

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt glemt det vekk...

Men nei, egentlig ikke.. Men heile feilen forsvant etter bytte fra 275/45-20 til 285/50-20..... Ikke klart å fremprovosere de engang.:)

Har jo både hørt og lest om de som får forskjellige feilmeldinger når dekk er ujevnt slitt fra dekk til dekk og aksling til aksling....

Kanskje noe med det ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm det er rart..

 

En annen ting som var litt rart, lasta 200kg med betong i bagasjerommet, da kom problemet mye lettere...??

 

Jeg får da virkelig håpe du ikke kjørte betong baki den fine D3`en din. Eller var det ferdigstøpte blokker ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...