Tommy 62 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har nylig innkjøpt en 2007 Range Rover TDV8 "Drømmebilen" etter et kortvarig eierskap av Range Rover P 38 DSE. Motoren var etter min mening for svak for denne bilen og ønsket noe nyere med mere power. Jeg har vært på vakt etter TDV8 en god stund og denne uken dukket det opp en forholdsvis rimelig en som var i samsvar med min lommebok nå. Håper jeg har gjort et6t riktig bilvalg her men er litt redd for Turbohavari på disse motorene. Har lest litt om dette her på nettet. Er det noen som har erfaringer om disse Ford motorene? Land Rover Range Rover 3.6 TDV8 272HK DIESEL VOGUE ... økernbilauksjon.no/bil.php?page=pal.finn.no/...?finnkode=72702330 Endret: 17. mars 2016 10:44; Finnkode: 72702330 .... Turteller; Varme i seter; Vinterdekk; Xenonlys; Sommerhjul; Vinterhjul. Tjenesten er levert av FINN.no. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Kan bare gratulere deg med en flott fullfat Range Rover TDV8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Grattis, jeg må vel ta en tur innom medisinskapet og se om jeg har noen svartsyketabeletter igjen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg lurte litt på hva resultatet ble. Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Gratulerer med ny bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.T Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Gratulerer med fin klassisk brite! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Bra valg . Gratulerer så mye. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Takker så mye folkens. Det føles godt å få signal fra andre her også at modellen er positiv. Hentet bilen fra Fornebu i dag formiddag og jeg må virkelig si at det har skjedd masse fra år 2000 i tanke på utvikling og kjørekomfort. Skulle bare vekten fra fotsålene til at bilen raste avgårde i 120 Km/t - og for en motor.(sant nok så veier skosålene mine med str. 48 en del men :-)...) Tror jeg gjorde ett godt kjøp på denne bilen. Riktignok er det noen riper og lakkskader men bilen er jo 10 år også og vil bli utbedret. Alt fungerer og ingen feilmeldinger så langt. Tidligere eier har hatt bilen siden høsten 2010 og kjøpte bilen med 75.000 km på telleren. Jeg fant ett par ting etter at jeg kom hjem da jeg skulle bytte om til sommerdekk. Bilen skriker som en gammel seng og lyden kommer trolig fra sjokkdemperen men kun fra venstre side bak.Kjører jeg over en fartsdump eller står på henger festet sier demperen klart ifra. Det er vel bare å få byttet disse da eller og har noen her favoritt på disse på L322? Det andre var varsel om å sjekke kjølevannsnivået. Beholderen var nesten helt full, riktig nok i varm tilstand så jeg ventet på kald motor og tappet av til merket ifølge boka men meldingen kom tilbake. Kan dette være feil på en føler tro ? Mitt liv med P 38 slutter ikke grunnet dette innkjøpet. Jeg har fortsatt 2 stk. V8 ,2000 modeller og de er flotte og har sin sjarm på sin måte og de må jo fortsatt bli tatt godt vare på. Ønsker alle her inne forøvrig en flott LR vår. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Knallfin bil. Gratulerer!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egil Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Gratulerer med utrolig grom bil! En skikkelig lekkerbisken, både stilig og rå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik34 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Gratulerer med allsidig kjøremaskin! Du har fått en TDV8 til veldig bra pris! Har selv en 07 3.6 TDV8 - fantastisk bil. Vil anbefale deg å kjøpe Gap IID BT tool - gjør det lett å feilsøke, se live verdier og gjøre justeringer (eks høydejustering, lys etc). Så lenge du slipper styret med strømlekkasje (som tar en del tid og prøving og feiling for å finne ut av...), er du heldig! Det med lyd fra sjokkdemperen kan være nedre foring - sjekk denne: http://www.fullfatrr.com/forum/topic18572.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Takker så mye og takk Erik34 for linken. Jeg ga 343600 inkl auksjonsgebyr og omregistrering. Jeg er veldig fornøyd med den prisen men da uten noen form for garanti.Så noe problemer må påregnes ved kjøp fra auksjoner og privatkjøp. Jeg skal legge meg under bilen ved knirken å få noen til å stå på hengerfestet og lokalisere ifølge linken din her. Du nevner styret med strømlekkarse. Jeg har ikke problemer med styret eller rattet på bilen. Mener du den elektriske innstillingen på rattet ? Tore Kjernmoen her fortalte meg att rattet vil amputere beina hans over knærne og at han nå har koblet ut rattfunksjonen. Har du hatt dette problemet selv så hadde det vært av stor interesse for meg og andre her å høre hvordan og hva du gjorde med dette problemet. Jeg har Lynz diagnose interface til mine P 38 som kan utvides lisens til L322 noe jeg vil gjøre. Jeg kan med denne ta diagnose på alle P 38 og L322. Jeg vil også bestille Gap IID BT tool men vil først sjekke Lynz hvordan den fungerer på bilen. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 "Styret med" i betydning av "problemer med" tenker jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik34 Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 "Styret med" i betydning av "problemer med" tenker jeg... Riktig - det var det jeg mente. Strømlekkasje kan være problematisk / tidkrevende å finne ut av, men når en finner ut av det, har en også lært mye om bilen underveis! For å unngå at elmotorene for høyde/lengdejustering av rattstammen takker for seg (kostbar affære), kan du koble automatikken ut med Gap IID toolet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.