Markus Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Lurer på hvorfor du skal ha med jekken i bilen? Har løftet opp bilen min med orginal jekk er ganske stødig og fin den. Bruker en solid trekloss eller 2 da. Er jo masse flott rom til oppvaring i D3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsenv Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Har denne fra jula. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/jekk-005933/ Hadde den Carwise jekken med forlenger fra BilXtra. Men den ble fort byttet når bilen datt det. Heldigvis med alle hjul på og ingen under. Og på riktig side med tanke på luftsystemet. Problemet var kombinasjon av at forleggeren bøyde seg sideveis når jeg jekket opp og at rammen er godt understelsbehandlet som gjør den glatt. Når jekken fikk nok kraft sideveis sklei den av rammen. Stolte mer på original jekken etterpå. https://bilxtra.no/carwise-garasjejekk-suv-2-5-tonn?gclid=CjwKCAjwnK36BRBVEiwAsMT8WOix1wYQ8EgWSRCNEUCNyPZfGOMqwHxHtMrkJ9BZja5-mUcSkR1GThoCzMcQAvD_BwE Anbefaler deg å vente noen uker til før du kjøper. Nå kommer hjulskift sesongen og de store butikkene kjører kampanjer på jekker. Om jeg ikke husker feil betalte jeg vel rundt 1200kr for Jula jekken ifjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Har denne: https://www.thansen.no/bil/dekk-og-felger/forbli-kjorende/garasjejekk-heavy-duty-470-mm/n12231/pn937820/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Akkurat kjøpt snopt meg ny jekk. Har store forhåpninger til denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Laget slike Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Mye på en gang her… Original saksejekk takka for seg idag! Den bøyde seg på returen - muligens den blei jekka skjevt opp på snøen Men uansett - jeg må ha en nødjekk i bilen. Hva bruker dere som ikke har original jekk lengre? Flaskejekk? 5 tonn? Hvor stor må den være for å få løft nok til å få av hjula? Hvordan er det trikset der D3 løfter opp hjulet sjøl? jekking under fjærbeinet? Noen som har de andapterene som nevnes her i tråden? Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Til vanlig hjulskift jekker jeg under bærebru. Til skruing og på støtter jekker jeg med en sånn jula-jekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Flaskejekk under bærebru @jorgenht eller garasjejekk? Høyt må den/de løfte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Garasjejekk. Trenger ikke være høytløftende for bærebru. Trenger være høytløftende om du vil løfte på ramma. Jekken min har en sånn liten adapter jeg kan sette i før koppen- så får jeg 10 cm ekstra høyde tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 5 tonn flaskejekk er nok over-kill. Strengt tatt er 1 tonn det også. Men 1,5-2 tonns flaskejekker er lette å bruke og ta med seg. Aberet er at oljen av og til har "fordampet" og ny må på. Så bruk eller bare test dem ved hjulskift vår og høst. Ikke minst sjekk luft i reservehjul... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 Røyk på en 5 tonn flaskejekk - mulig jeg ser meg om etter noe mindre bare. Ei litta flaske med hydraulikkolje kan jo ligge baki for påfyll i fall rottefelle… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 På 7.4.2016 den 7.57, Bergengen skrev: Hei Det er tid for sommerdekk og jeg opplevde det jeg har fryktet lenge. D3`n datt ned fra jekken og klemte inn lufttanken Jeg hadde tappet lufta ta systemet, og skulle kjekke bilen opp på bukker for å se over midte fordelingsblokk og bytte dekk. Brukte en 2 elle 3T jekk fra Torshov (som jeg har hatt i mange år) med en ishockey pøkk oppå, får så å løfte på ramma. Pøkkne sprakk og jekken skled av og klemte inn lufttanken:( Faeeee.....! tenkte jeg, men heldigvis ble det ikke hull i tanken Så spørsmålet er: - Original jekk er ubrukelig, så må ha en jekk som går i gulvet mellom seterad 2 og 3 Hva bruker dere? - Søkte litt og fant en slags adapter som med en pigg i midten som får inn i festepunkter i ramma. Hvor for jeg kjøpt denne? - Den jekken jeg har løfter bare akkurat høyt nok, ikke noe problem i garasjen, men er uhellet ute på en litt løs grusvei får jeg problemer, erfaringer? //Tore Nå skal en bil aldri være sikret med kun jekk heller da. Støttebukk e.l i tillegg, alltid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.