RR-CLASSIC Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Har akkurat reparert gjengene for pinneskruer som holder exhoust manifold, på 1,8 motor. Hva forrige eier har gjort vet jeg ikke, men ser at verkstedmanual sier det skal være 45 Nm på disse. Syns kanskje dette er litt mye på 10x1,5mm bolter i aluminium, så lurer på om dette er rett? Uansett, så har jeg nå satt inn helicoil type gjenger og de burde jo takle mer en original oppsett. Så 45 Nm er vel kanskje greit? Noen som har meninger om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Ver forsiktig og bruk skruelåsing heller enn mykje kraft. Med mindre du er heilt sikker på at gjengane vart perfekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Pinneboltene skrur du til bunns. Momentet "ligger" mellom bolt og mutter. Bør gå helt greit med 45 Nm. Personlig så har jeg aldri hatt problemer med disse, og jeg har til nå tatt toppakningen på ca 8 K-motorer oppigjennom hvor manifoldene har vært av. Jeg har pleid å bytte ut muttrene med nye kobberbelagte, typisk slike som blir brukt på eksosannlegg. Bosal leverer disse, og du finner de hos Meca, nr 258-040, koster 6,50/stk Endret 5. april 2016 av Mr Rover 75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Det gikk greit! Takk for innspill :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matta Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Men har noen tips til hvordan få løsnet disse? Jeg må bytte eksosanlegg til og med manifolden, har jobbet meg bakfra og fått løs det meste men de fire mutterne sitter som bein. Ikke er det mye handlingsrom heller. Har dynket de flere ganger med wd40. Hvordan er det å bruke varmepistol opp der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matta Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Fikk løsnet mutterene: fjernet litt mer «panel» under bilen som ga litt mer handlingsrom for verktøyet. Nå er hele anlegget av og nytt bestilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.