Gå til innhold

Sportspal kano?


GuttormG

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Sportspal aluminiumskanoer?

 

Jeg har en 15,5fots Pelican (selvfølgelig døpt, med sprudlevann og greier, til Pelicano..) men den er rett og slett for stor for meg og en hund; om noen er ute etter familiekano kan de få kjøpe denne:-) 35 kg, god lasteevne og god å padle når en får litt vekt i den.

 

Jeg "trenger" en kano passende for meg, litt oppakning og ei bikkje; Formålet er trimming av hund, litt fiske og timeslange turer i den nordmørske vilmark. Synes 12" Sportspal ser veldige greie ut.

 

Lurer spesiellt på de modellene med tverr hekk; er de mer stabile enn en med spiss hekk?

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte enn for 3-4 år siden og er veldig fornøyd, den har spiss hekk. Stabil og god å padle. Fulgte med motor feste men det har jeg ikke prøvd. Absolutt en kano jeg er fornøyd med og har anbefalt til mine venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, passer best for 2 personer. Men flott og retningsstabil alene hvis man har oppakning i front. Skal du padle kun alene hadde jeg gått for en spiss utgave, da den er lettere å padle på begge sider for å korrigere retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en spiss 12-foter, folk står og fisker i de uten problemer.

 

Må bare selge slagskipet Pelicano først!

 

Så blir det sommertrim på bikkja, masse ørret i frysen og ender til høsten!

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 4.4.2016 den 17.49, EKJ skrev:

16" på Stange, Hedmark

Kjøper Sportspal om noen har og selge. Frode tlf. 92265315

Kjøper Sportspal om noen har og selge. Frode tlf. 92265315

Kjøper Sportspal om noen har og selge. Frode tlf. 92265315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...