Gå til innhold

Har jeg bakre differ og har det noe å si for salget? D3


Kjohan82

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har forsøkt å selge min kjære D3 2007 modell i en måned nå. Synes det går treeegt. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69553754. Jeg har tatt ned prisen min 2 ganger, og har den billigste 2007-modellen på nettet (i hvert fall med under 200 km på telleren). Bilen er veldig fin, er svært godt vedlikeholdt og forstår ikke helt hvorfor ingen henger seg på! Er til og med garanti på den!
Men her kommer spørsmålet; I utstyrslisten står det "Front Axle Open Diff" og "Rear Axle Open Diff". Vil dette si at jeg har den bakre diff sperren som mange her har snakket om tidligere? Fint å vite om jeg kan bruke det som salgsargument!

 

Tar gjerne i mot andre tips som også kan bidra til salg :)

 

Takker!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, det fleste disco kommer med open diff, E-diff var en Kr 7000,- opsjon som burde vært standard i norge etter min menning.

 

Storste fordel med E-dif er at bilen jobbe mindre med traction kontroll enn biler uten.

 

Jeg brukt litt tid å finne en bil med nå jeg kjøpte.

 

Jeg tror disco er ikke lett solgt for tiden, jeg måtte svelge en par kamel nå jeg solgt D4.

 

Nå er påske og vinterferie ferdig, og folk få skatte oppgjør snart, kanskje det bil litt fart i bilsalg.

 

lykke til

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig marked. brukte 2 år på å selge en audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå påstå att den bilen der var dyr

 

Helt enig, så det er nok mest derfor at telefonen ikke ringer konstant.

At du ikke har elek. diff sperre bak tror jeg ikke betyr all verden. Det er mest de som faktisk tenker å bruke bilen offroad som er opptatt av det.

- Personlig hadde jeg ikke kjøpt uten.

Det er 2007 modell der ute med lavere km til 60 000kr rimeligere.... så du må nok ned i pris, hvis bilen skal bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris har alltid noe å si, selvfølgelig. Bilen du refererer til er jo ikke en HSE uten el seter, og det mener jeg jo på har betydning. Men jeg kan synes så mye jeg vil selvfølgelig. Jeg vil jo påstå at garanti på disse bilene er verdt litt også. Men takk for innspill uansett..

 

 

Helt enig, så det er nok mest derfor at telefonen ikke ringer konstant.

At du ikke har elek. diff sperre bak tror jeg ikke betyr all verden. Det er mest de som faktisk tenker å bruke bilen offroad som er opptatt av det.

- Personlig hadde jeg ikke kjøpt uten.

Det er 2007 modell der ute med lavere km til 60 000kr rimeligere.... så du må nok ned i pris, hvis bilen skal bort.

Pris har alltid noe å si, selvfølgelig. Bilen du refererer til er jo en SE uten el seter, og det mener jeg jo på har betydning. Men jeg kan synes så mye jeg vil selvfølgelig. Jeg vil jo påstå at garanti på disse bilene er verdt litt også. Men takk for innspill uansett..

Endret av Kjohan82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har ikke hatt bilen din lenge du? Det kan også være noe folk undrer seg over?

Jeg har aldri hatt noen bil lenge :) Det er grunnet ny familiesituasjon, og kona vil kjøre en mindre bil som er hovedårsaken. Jeg kunne godt tenke meg en nyere bil selv, men Discovery Sport blir for dyr foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er nok mange av oss som kjenner oss igjen der,men D3 (D4..) er jo drømmebilen mann!!!! ;-)

 

Som nevnt over her, alt handler om pris og det er så definitivt kjøpers marked. Må du bli kvitt den fort, må det nok svi er jeg redd. Og hvis du ikke justerer pris, så sitter du der med den i lang tid. Andre vil til slutt gi etter og dumpe prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje også prisen må litt ned, dessverre.

Jeg har samme 07 HSE som deg med full utstyrspakke (inklusive separat air condition til baksetene) - jeg har også elektronisk sperre på bakakselen.

Motoren i min bil har kun gått 50.000km, for de seriøse kjøperne burde dette vært svært positivt, men noen vil sikkert tenke "nei, huff - byttet motor? det er skummelt".

Har også gjort mye annet av oppgraderinger/utskiftninger, men likevel har jeg tenkt at dersom jeg skulle selge nå så ville alt over 250.000,- være en bonus. Jeg hadde nok lagt den ut for noe mer, men vært mentalt forberedt på at det kan gå ned mot det dersom jeg ønsker å bli kvitt den rimelig kjapt.

Tror ikke jeg er helt på jordet, men jeg kan jo ta feil, selvsagt.

 

Men jeg håper selvsagt du får mest mulig for din!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Trodde hse-utgavene hadde takluke, navi og egen tilkobling til lydunderholdning for baksetene?

 

Får ikke solgt min 06 D3 heller er nok kanskje litt dyr den og..?

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71796161&ref=ads&myad=71796161

 

Hvis noen har noen innspill på hva den burde ligge på så kom gjerne med forslag!

Beklager trådkuppet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSE har navi og lydkontakter i dørene bak (og helt bakerst også for 7-seterne, som min).

Takluke var muligens ekstrautstyr, det er jeg litt usikker på. Jeg har på min, og har (bank i bordet) aldri hatt problemer med lekkasje nede ved passasjerfotbrønnen.

 

Er det mange som ser på annonsene deres? Mange som lagrer annonsene? Mange som mottar på epost?

Det siste kan jo si noe om dere treffer på det folk søker etter (går jo mye på prisleie, alder og km når først bilmerket er valgt).

Om en del lagrer annonsene er jo det positivt - om få lagrer i forhold til hvor mange som ser på annonsen så tyder det på at noe er "feil" - pris, km, alder, utstyr, farge, "x-faktoren", etc.

 

En del vil kanskje, om de først skal ut med over 200k for en 10 år gammel bil, velge/vente på en full-utstyrt HSE (mens andre, selvom jeg tror de er sjeldnere, er så fornuftige at de tenker at jo mindre utstyr jo mindre som kan feile).

 

Min er 7-seter, så dersom jeg skulle solgt så hadde jeg kanskje forsøkt å legge vekt på dette - mange småbarnsforeldre (les: fedre) vil sikkert synes det er kult med en barsk og luksuriøs bil som kan ta med seg mange unger (ikke bare ens egne) til og fra treninger og kamper/løp/renn, og som kommer seg fram der andre gir opp. Snakker av egen erfaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke solgt min 06 D3 heller er nok kanskje litt dyr den og..?

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71796161&ref=ads&myad=71796161

 

Hvis noen har noen innspill på hva den burde ligge på så kom gjerne med forslag!

Beklager trådkuppet..

 

Har ikke peilig på pris osv på disse men jeg ville brukt bilde nr 9 som hovedbilde i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på Kvasis, 230', er mye riktigere. Din bør nok ned på maks 260'.

 

Du kan jo tilby å komme og hente folk for prøvekjøring, la alle som prøvekjører være med i en trekning av en premie, eller annet som gjør at det skapes litt liv rundt annonsen. Tøft marked nå.

 

Lykke til med salget, det er en fin bil! :)

(Uten at jeg skjønner at du kan selge en sånn perle.)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du treffer en litt smalere kjøpergruppe når du fremhever de grove dekkene som ser ut til å være i en litt stor dimensjon. De aller fleste forventer 19-20" standard hjul eller endog lavprofil og er litt fremmed for terrengtankegangen. Prøv med bilder hvor dekkene ikke fremheves. Ikke bruk vidvinkel og gå litt lenger unna. Unngå andre biler i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Trodde hse-utgavene hadde takluke, navi og egen tilkobling til lydunderholdning for baksetene?

 

Får ikke solgt min 06 D3 heller er nok kanskje litt dyr den og..?

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71796161&ref=ads&myad=71796161

 

Hvis noen har noen innspill på hva den burde ligge på så kom gjerne med forslag!

Beklager trådkuppet..

 

Geografien taler også mot deg. Dersom du er i mer tettbuygde strøk jevnligt så skriv i teksten at prøvekjøring/besiktiggelse kan skje "der og der etter avtale" eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Yarnslayer, greit poeng! Og jeg som trodde jeg bodde i verdens navle! ? får prøve det med møte på halvveien til nærmeste store by i alle fall! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...