Gå til innhold

Forumtreff 10.-12.06.2016, Persgård camping, Rødberg


Tore Kjernmoen

Anbefalte innlegg

Da har Aschcroft skjønt hvor viktig Forumtreff er så nå bygger de det jeg trenger på mandag i stedet for onsdag så da er det høyst sannsynlig at jeg har Defenderen på veien til fredagen. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg (RRC) og Petter72 (RRC) drar fra Sandvika rett før tolv tida på Fredag. Reiseruta blir Sandvika-Hønefoss-Noresund-Eggedal-Haglebu-Rødberg. Tenker det blir en fin tur, og så blir det den kjedelige Numendalen nedover igjen. Vil du være med så heng på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke pelt meg oppover i år, noen som passerer/holder til i nærheten av Drammensdistriktet som kunne tatt med en kompressor til en D2?

Mvh Terje

Førtiåtte1443førti

For tiden i utlendighet i lite land med mange klosser og "noen" skal visst jobbe i hælja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer desverre ikke jeg heller, Skoda'n ble torpedert av en ryggende polakk med lånt bil.

Skoda'n sto parkert på hurtigruta verkstedet (bilglass ikke skip) jeg var 2 mil unna, men til alt hell så de det og fikk tatt bilnummer og personalia til synderen. Men jeg regner med at diverse kan ta litt tid og krefter når forsikringen setter i gang.

Det som i alle fall må byttes er venstre forskjerm, hele fronten, venstre lykt og panseret, og sikkert noe mer.

 

Jaja sånn går nu dagan..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke pelt meg oppover i år, noen som passerer/holder til i nærheten av Drammensdistriktet som kunne tatt med en kompressor til en D2?

Mvh Terje

Førtiåtte1443førti

Jeg har sikkert plass. Skal den fra eller til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Stig!

Flott!

Hahaug hadde en til overs han har med.

Kan hente hos deg akkurat når det passer.

Var forresten meg du hilste på rett før helgen i gull D2 på Gml.Riksvei :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målene med meg, fra D2 som har vært borti noe, men det gjenspeiles i prisen ;-) Ligger i Solbergelva utenfor Drammen, mulig jeg rekker ta bilde av den på torsdag. Er det nok igjen av den til at den kan brukes, er den din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg kommer grunnet RAS på E16 plus kaos rundt dette og med Voss cup... kanskje jeg kjøre om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt veiutfordringer for vestlendinger som skal på forumtreff - i morges gikk det ras over veien ved Bolstadøyri, man kan klart lure på om veien åpner til fredag. Før dette lurte jeg på om det er fungerende omkjøring langs Granvinvatnet, etter at et helt nes rauset uti, med to gravemaskiner fremdeles forsvunnet nedi mudderdypet. Det er kanskje ordnet. Om Bolstad ikke åpner blir det å kjøre den smale veien som henger i bratthengene fra Øystese via Fyksesund og Kvandal. Her kjørte man jo alltid da jeg var liten, og mer enn en gang sto man fast ved møte mellom buss og nederlandsk campingvogn. Det samme er tilfellet nå, med mye større trafikk, de sto en liten halv dag her forrige dagen da buss og trailer møttes og gikk fast. I tillegg skal halve Bergens små fotballkrapyl til Voss Cup på fredag, ti tusen av dem tror jeg :) Kan bli artig, men det er jo ikke helt propp, bør starte tidlig og la utålmodigheten være hjemme ^_^ Så det skal vel gå.

 

Bolstadraset:

 

ccaf511918f2334932124776cd37b1d1.jpg?t%5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glen; mht. å kjøre om natten, Måbøtunnelen er stengt for vedlikehold etter brannen der fra 21:00 til 06:00, mandag til fredag, så natt til fredag er vel da stengt. Aurland - Hol går. Ved Fyksesund er det allerede helt kork, trailer med problemer, timer i ro. O Vestland, Vestland. Men alt går :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste og sikreste vei, gitt raset ved Bolstadøyri, til Persgården (for dem som er så heldig at de får reise) er å kjøre til Odda via ferge Tørrvikbygd- Jondal.

Så E134 til Sauland og så opp over Numedalen igjen.

Best vei og mindre smale partier.

Noe lengre distanse, men det er gøy å kjøre bil..............

7 timer i følge Gulesider, i motsettning til 4,5timer den vanlige veien over Hardangervidda.

 

Alternativet er å kjøre Bergsdalen, Hamlagrø, Bulken.

Men med de mengder som skal til Vosscup blir det et sjansespill.

 

Om man først tar den veien ville jeg kjørt Aurland- Hol for å slippe unna køen i Granvin.

Tar ikke så mye lenger tid enn Hardangervidda med kolonnekjøring i Måbødalen.

 

Bare noen forslag til de heldige. :)

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...