Gå til innhold

Discovery 5 i AutoBild


isak

Anbefalte innlegg

Landrover lykkes i stor grad med å skape en bilfamilie der designtrekk går igjen fra modell til modell.

Meget vellykket vil jeg påstå !

Jeg synes det er mer stas sånn som det har vært med RR, Disco og Defender. Mange modeller som er svært like har jo alle de andre bilmerkene. Foreløpig synes jeg ikke dette ser noe særlig ut. Men man blir sikkert vant til den etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper vi får se ulike variasjoner på Ingenium motorserien som vi kjenner fra DiscoverySport/Evoque som basismotorisering. D5 påstås å bli mellom trehundre og firehundre kilo lettere enn dagens modell. Lav vekt i kombinasjon med effektive motorer gir som kjent store fordeler i vårt avgiftsregime. I tillegg er det sannsynlig med en større diesel i form av SDI motoren slik vi kjenner den fra dagens modell med ett eller flere mulige effektuttak. Store bensinmotorer vil også være naturlig - om ikke så aktuelt her på bjerget. Jaguar F-pace (SUV’en som lanseres til sommeren) kan gi noen indikasjoner på motoralternativer til D5 vil jeg tro - se lenke her: http://www.insignia.no/jaguar/#f-pace

 

Godt å se at bakluka forblir todelt, men jeg er egentlig mest spent på om Statskassa får plass baki. Hadde vært kjekt med denne på grønne skilter! B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på prisen om den blir såpass mye lettere, og i hybrid løsning som F-pace. Og hvilke utslag det vil gjøre på bruktprisene på nyere D4...

 

Jeg synes forøvrig disse bildene ser veldig lovende ut for neste Disco. Jeg liker veldig godt den kantete silhuetten til D3/4, men ser også at den er umulig å beholde når det skal jages utslippstall.

Endret av Ole C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper bakluka blir litt annerledes. Ser ut som den ikke hører til bilen. Ellers ser det bra ut, og jeg synes også Discovery-DNA kommer godt frem i panser, taklinje og bakerste vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at de beveger seg mot range rover. Tenker at de hadde vært mer fornuftig å gått i retning av defender og dermed gjort discovery litt røffere i formene.

Med så lavt luftinntak blir det en lang snorkel :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere som har sett bilder av Discovery 5!?

 

 

Joda... "dine" bilder er vist her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=81208 se den lenka som ligger på "Grenness" sitt innlegg. Bildene er tatt i Kiruna (som det øverste og nederste i ditt innlegg) - på veien fra E10 inn mot flyplassen... B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...