Gå til innhold

Hjullager Discovery 3


Kjohan82

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et hjullager som har begynt å ule litt, så tenkte å bestille deler fra Famousfour eller Paddock.

 

Så bare lurte jeg på om dette er alt jeg trenger? http://www.paddockspares.com/front-hub-and-wheel-bearing-assembly-timken.html for å bytte?

 

Eller er det bedre å kjøpe denne? https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=11736 + mutter?

 

Takk for tips, og god påske :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På D2 er originalmutter 32mm, mens ny mutter var 36. Sjekket heldigvis før jeg begynte. Kjøpte 3/4" siden det er dratt til med 540Nm. 1,5 meter latmannsarm var akkurat nok til å dra løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at det, som Truls sier, blir ganske så hipp som happ.

 

Bare se å få skiftet de så raskt som mulig. Om det blir varmgang i lageret så blir det adskillig verre å skifte det. På passasjersiden hadde det blitt varmgang, og den hub'en måtte få MYE juling før den løsnet. På førersiden ramlet det av med en gang.

 

...og om det sitter godt, så skru av bremseskjoldet med en gang. Da får du svingt slegga fra litt flere sider. Har du ikke slegge, så ville jeg anbefale deg å kjøpe en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Låner tråden litt her. Jeg avtalte med merkeverksted å bytte hjullager for å bli kvitt en vibrasjon jeg hadde spesielt i høyresvinger fra 50 km/t og oppover. De mente at dette ikke var årsaken og klarte heller ikke å høre ulyden på prøveturen. Etter runde med mekaniker på prøvetur kunne han være med på en hyling som han trodde kom fra front diff. Nå har lyden økt i nivå.

 

Kan problemer med diff lage ulyder i sving mot en retning, eller er dette hjullager som jeg mente først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig, ca km stand ryker lagrene på?

 

Ser det er flere som bytter foran enn bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, de er byttet på min også, 2012 og 2013. Utfra kvitteringer.tenker de holder en stund til. ??

 

Min har nå gått 135 000 km, og høyre side foran ble skiftet på 96 000 km.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme bak, eller holder de lengre. ?

 

Står seff ikke km stand i kvitteringene som fulgte med bilen, men et sted mellom 115 000km og 130 000km er begge foran byttet.

Henholdsvis Mai 2012, og Oktober 2013. Om man leser håndskrifta rett..

 

Nå har man snart 173 K på telleren, så da er eg godt innenfor de neste 2 årene.

B)blush

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet på ca 160.000 venstre foran. Gått 215.000 nå og høyre holder koken. Og jeg vet at den ikke har skiftet noe tidligere.

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...