Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
ccod

Dele opp i flere sub-forum?

Recommended Posts

-Er jo betydelig forskjell på f.eks en P38 og en L320.. Kunne det vært en ide, evt. av interesse, og dele opp dette forumet i enda flere sub-forum? For min del hadde jeg hvertfall satt pris på et eget L320 forum.

Mye ville vært gjort om folk startet overskriften med biltype. Særlig discoveryforumet har en tendens til at deltagerne tror hele forumet består av D3 og D4.

Minuset med mer oppdeling kan sees på offroad.no og pirate4x4.

Der er det så oppdelt at ingen gidder å delta.

Ja er vel delvis enig med deg lafterolf, men det blir litt upraktisk slik det er nå så lenge så få skriver biltype i overskriften. Hva om hovedforumet (range rover forum) inneholdt ALLE tråder fra sub-forumene også, så kunne man selv velge om man ville se alt eller gå mer spesifikt inn på biltyper i subforum.. -skjønner?. Skriver man en ny post måtte man velge hvilke sub-forum det hørte til. Men det ligger kanskje begrensninger i softwaren for å få dette til?

Alle nye modeller får sitt eget underforum. Å lage egne fora også for Classic, P38, L322 og L320 er mulig men utfordringen er da hva vi skal gjøre med de allerede eksisterende innleggene. Det blir en omtrent uoverkommelig jobb å sortere. En annen utfordring er at det i større og større grad brukes de samme komponentene i de forskjellige modellene...

Synes også at dette blir unødvendig, gjør vi som Laftis påpeker så er det jo enkelt.

Du trenger normalt ikke lese mange linjene i ett innlegg før du skjønner hvilken bil det er snakk om, synes nå jeg.

Mvh Brage

Eg har aldri skilt mykje på forumdelane. Eg går inn på siste innlegg og ser om der finnast noko artig å diskutere, og når det er noko konkret eg sjølv lurer på er det omtrent umogeleg å finne det likevel. Søkefunksjonen er så elendig og ting ligg så hulter til bulter at det ikkje har mykje å bety kva forum den enkelte tråden ligg under.

Elles er eg heilt på linje med han derre hodeløs og storkjefta. Det hadde vore til enorm hjelp om det hadde vore praksis å starte alle innlegg med D1, RRC, S2A osv.

Dette er faktisk noko eg har prøvd sjølv ein del, men sjølvsagt utan å vere konsekvent... blush

Edited by radovan

Mye ville vært gjort om folk startet overskriften med biltype. Særlig discoveryforumet har en tendens til at deltagerne tror hele forumet består av D3 og D4.

Minuset med mer oppdeling kan sees på offroad.no og pirate4x4.

Der er det så oppdelt at ingen gidder å delta.

Enig, man må bli flinkere og skrive hvilken bil modell tråden gjelder.

Ser den Tore,

Men hadde det ikke gått an å lage et sub-forum der innholdet også fantes i hoved-forumet? Så kunne folk velge om de ville se "alt" om Range Rover eller modell-spesifikt?

Send meg gjerne midlertidige moderator-rettigheter du så skal jeg sortere litt ;-).. Har noen timer å slå ihjel her :-)

Kunne kanskje vært en fordel med pre-definerte tags der en kan velge mellom alle aktuelle modeller og hvilke problemer en er på jakt etter løsning for. Dagens løsning med helt frie tags ser ikke jeg som noen god ide i det hele tatt.

En form for underforum slik som nevnt der "Range Rover" inneholder innholdet av alle sub-fora (i tillegg til alle historiske innlegg slik at en slipper å sortere de) og sub-forum for RRC, p38, l322 osv kunne vært en fin løsning om forumsoftwaren tillater det. Spesialløsniger kan sikkert lages men det er neppe en bærekraftig vei å gå.

En ulempe med tags og signaturer, er at de ikke synes på mobilversjonen av forumet. Det hadde hjulpet om folk var klar over det, for jeg regner ikke med at forumprogramvaren blir byttet ut med det første.

Vet ikke om det er mulig å gjøre signatur og tags synlig på en enkel måte i mobil-utgaven ?

Vi tenker likt SveinHA. "frie" tags gjør det heller ikke enklere for en søkermotor.. Predefinerte tags ville vært å foretrekke

Søkefunksjonen er så elendig og ting ligg så hulter til bulter at det ikkje har mykje å bety kva forum den enkelte tråden ligg under.

Søkemotoren er jo genial! :) man bruker bare Google.com

Fint å skrive " site:www.lrforum.com " bak søkeordet ditt i Google. Da finner du alt! :)

Jeg har allerede i dag problemer med å skjønne hvor jeg skal poste nye tråder. Og jeg ser at enkelte poster flere like tråder, i håp om å få svar fra ihvertfall en kant. Hvis man f.eks. har et problem med motoren i en Defender, skal man poste i Defender-forumet eller i motor-forumet? Defender deler vel motor med Disco i enkelte årganger, så man kunne vel like gjerne fått hjelp i Disco-forumet.

Selv bruker jeg "vis nye innlegg"-knappen, og velger de trådene som har mest fengende overskrift. Flere like tråder oppfatter jeg som spam, i likhet med overskrifter type "hjelp!" og "hva gjør jeg nå?".

Er enig med de som ønsker biltype og en god beskrivelse i overskriften. Dette gjør det lettere å finne riktig tråd, både for de som kan hjelpe og for de som får samme problem senere.

Motor skal under Motor-forumet

Girkasser skal under Dekk og drivlinje.

Modellspesifike spørsmål skal inn i forumet til den enkelte modell.

Dette er i alle fall hovedtanken.

Motor skal under Motor-forumet

Girkasser skal under Dekk og drivlinje.

Modellspesifike spørsmål skal inn i forumet til den enkelte modell.

Dette er i alle fall hovedtanken.

Akkurat,

"Modellspesifike spørsmål skal inn i forumet til den enkelte modell" - "Den enkelte modell" - og det bringer meg tilbake til begynnelsen av tråden. Jeg tør påstå at den eneste likhet mellom P38 og Range Rover Sport er 10 bokstaver...

Men god påske folkens ;-)