Gå til innhold

Fremre nedre bærekule skiftes? klunk!


paaljt

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Byttet: endeledd på styrestag, komplett øvre bærebro, innerste pakninger på nedre bærebro og stabstag foringer i nov/des 2015

 

Det kommer et stort klunk/knepp hvis jeg kjører bilen sakte fremover og trykker inn bremsen. kun en gang. Så setter i revers og kjører sakte bakover og brems inn, klunk! kommer også ved store rattuslag. kommer ikke over humper/hull etc..

 

Siden det er også ved oppbremsing, kan jeg utelukke nederste ledd på rattstammen, som også bør skiftes etterhvert har jeg skjønt

 

jeg mistenker nedre bærekule som ikke har vært skiftet (i de papirene jeg har på bilen) sjekket alle boots/mansjetter og alt ser helt ut

 

Gått 185000.

 

Hva med drivknute/ledd? (husker ikke hva det heter i farten..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Det visste jeg ikke om. Hva koster det og hvor er det i oslo?

 

Er det dette? https://www.naf.no/her-finner-du-naf/naf-senter/naf-senter-oslo-haslevangen/

 

Kunne også snakket med stømmen bil for diagnose, det er de som har gjort alle reparasjonene.

 

men er keen på å skru selv og da ser bytte bærekule ganske trivielt ut.

 

P

Endret av paaljt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være stabstag foring, søk på disco3 for sjekkmetode, husker ikke helt, men tror det var at stab stag klunker kun ved brems/akselerasjon i motsetning til bærebro foringer......men sjekk husker som sagt dårlig.....Hadde klunking på min skiftet, og borte ble det, og mye billigere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mye svar!

 

Det knepper/klunker hardt når jeg svinger også, typ lukeparkering, samme lyd som når jeg bremser... Bestiller nedre bærekule og bytter, så ser hva som skjer. Eneste som ikke er byttet foran av foringer etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...