grunneieren Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) Holder på å bytte opphengskuler på bilen, og ser i manualen at man skal justere høyden på "uppright'en" ved hjelp av et fint verktøy som låses inne i akselrøret, og så slides inn i hullet til hubben for å sjekke høyden. Noen som har sett / vært borti en alternativ metode, eller som har tegninger på verktøyet? (LRT-54-006 heter det vist på LR språk) Endret 15. mars 2016 av grunneieren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2016 Ingen som har vært borti dette? Brittpart har det i sine lister til sånn passelige 350 køldollar, men hadde vært fint å unngå det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hei Rune. Jeg har innbilt meg at det skal gå an og måle seg frem, men du må ta mål på oppsettet før du demonterer. DVS du tar ett millimeter mål mellom swivelhub og akselhus der hvor den øvre bærekulen sitter, ( og gjerne også nedre ) . Også monterer du likt. Kryss sjekk gjerne med mål på andre siden. Tror det kan fungere, men vet ikke for jeg har ikke prøvd. ps: Jeg hadde blitt med på ett spleiselag for østlandet på det verktøyet der . Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faah Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hei! Når eg byttet på min var eg ikke klar over at det måtte finjusteres på denne måten. Så det kan selvsagt være at et eller annet ryker på min igjen snart.. Men, vil ikke det bli forholdsvis nøyaktig så lenge en ikke justerer på denne justeringsmutteren? -Eg lever hvert fall i den troen... Hilsen Finn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Mulig dere har rett begge to, men jeg var ikke obs på justeringen før jeg demonterte, mao for sent å måle nå? Og så fulgte justerings mutteren med rundt når jeg dro til på venstre side, og jeg vet ikke hvor mye den har rotert ? Er vell først og fremst akseltetningen som får juling dersom ikke akslingen er justert riktig. Er jo ikke noen krise det. Tittet på det i går, og det er fult mulig å lage verktøyet etter mål fra akslingen, kommer nok til å mekke noe jeg kan bruke på noe vis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Ja, hvis du er nevenyttig anlagt med tilgang til en dreiebenk. Tror jeg lett du lager noe som er fungerende i forhold til hva man ønsker å opnå. Næmelig sentrere akslingen i akselhuset og ut mot hub. Lykke til. mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 17. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2016 Da blei det å lage sjøl. Så nå er Hubbene montert og riktig justert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Veldig bra . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Er det lov å spørre om målene på det verktøyet der? Kunne tenkt meg å laget opp et slikt sett selv så jeg hadde til den dagen jeg skal ta mine. Hvor hardt må du spenne opp akslingen i midten der for å ha god styring? Såpass hardt at det må være dreiet i stål den ringen som ligger i simmering setet på akslingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 selvfølgelig kan jeg lage en målsatt skisse (men rekker det nok ikke før til uka) Om du kan lage i mykere materiale en stål er jeg usikker på, godt mulig det går, men du må nok være litt forsiktig når du spenner opp og mens du bruker det. Eller s er det jo flere som har byttet uten verktøy også, bare justert høyda på øyemål (må være litt kronglete å få titta inn føler jeg ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Ok da blir det stål Ja det er sikkert mulig, men kan det være grunnen til at "dritt simmeringen" lekker etter bare 2 måneder etter bytte? Tenker nå at det er en grunn til at Land Rover tok seg bryet med å lage et verktøy. Kan andre ting ta skade av at hubben ikke er i senter? F.eks vibrasjoner igjennom aksling som knekker lager raskere enn tenkt siden opplagring inne/ute er ute av senter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.