Gå til innhold

Lurium motor rens


Trs1750

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd og finne igjen en eldre tråd ang. lurium til å dusje inn i innsuget, skulle gjøres i 3-4 omganger i en gitt prosedyre for så å kjøre en lengre tur etterpå.

 

Klarer bare og huske brudd stykker av hva det het. Kom i forskjellige størrelser, med pumpeflaske og x antall flasker med lurium. Mener å huske at forhandler / grossist var nede på sørlandet ett sted.

 

Noen som klarer å gi meg noen tips på min vage beskrivelse?

 

TRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt brukt mye rart opp gjennom tidene. Vann og selters er vel det som oftest er nevnt. Øker kompresjonen og løsner sot og koks. Ulempen er å være for raus i dosering, lett å bøye råde da. Om metoden hjelper for å renske motor vet jeg ikke, men tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd og finne igjen en eldre tråd ang. lurium til å dusje inn i innsuget, skulle gjøres i 3-4 omganger i en gitt prosedyre for så å kjøre en lengre tur etterpå.

 

Klarer bare og huske brudd stykker av hva det het. Kom i forskjellige størrelser, med pumpeflaske og x antall flasker med lurium. Mener å huske at forhandler / grossist var nede på sørlandet ett sted.

 

Noen som klarer å gi meg noen tips på min vage beskrivelse?

 

TRS

Tenkte du poden som er blitt brukt til jet motorene til fly, som de har begynt å bruke på biler? Eller er jeg helt på jordet nå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du poden som er blitt brukt til jet motorene til fly, som de har begynt å bruke på biler? Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Mener jeg fant det her inne tidligere. Det var en pumpekanne og en flaske med lurium. ca. 500ml eller noe mindre. lignet på noe relekta greier men jeg klarer ikke å finne det igjen. Var flere som skrev at dette var noe flere bil verksteder brukte. Var innom på siden til leverandøren og de hadde forskjellige sett, refill osv.

 

Skulle hjelpe / forebygge sot osv i innsug, cylinder osv. makter bare ikke å finne det igjen.... ganske plagsomt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QMI har jo hatt endel forskjellige "eventyrprodukter" som lover både det ene og det andre. Om det er verdt forsøket kan sikkert diskuteres ut i det blå, men jeg opplevde selv et evetyr en gang jeg prøvde deres automatgirbehandling på min -98 passat som lugget avgårde og var diagnotisert med "trenger ny kasse" av verkstedet. Den gikk silkemykt i 60000km etter behandlingen frem til jeg solgte bilen.

 

Det store sprørsmålet er jo om en er villig til å tape pengene det koster for morro skyld i håp om å vinne noe. Nesten som tipping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...