Gå til innhold

D3: EAS høyde calibrering Nano EV II


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Noen som har satt seg godt inn i dette, med bruk av Nanocom ?

Etter siste oppdatering, er det kommet noe nytt, tidligere kunne man justere separat, foran, bak, hele bilen, eller hvert hjørne....

Nå er det bare et bilde, med vlag av verdier for hvert hjørne. Blir ikke klok på hvilke tall verdier man setter inn, for hev/ senke respektive hjul noen mm......

 

Etter bytte av bakre dempere/ belger.. Går den i extension mode, hver gang jeg senker den ned i Access mode.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering? Når?

 

Den justeringa du savner ligger vel fremdeles under Control I/O eller Service/Test. Du har vel gått inn under Calibration?

 

Kalibreringsbildet til iiDTool er ikke bra. Når jeg kommer så langt at jeg skal kalibrere min kommer jeg til å bruke jekker får å få bilen i rett høyde. Leser så av aktuelle verdier under Live Data og legger inn disse under kalibrering.

 

Uten å ha mer kjennskap til problemet du opplever enn det lille du skriver; Det er egentlig ingen grunn til å skulle behøve å rekalibrere etter bytte av dempere og/eller fjærer. Noe i forbindelse med sensorene har blitt forstyrret. Hvordan ser 4X4 skjermbildet ut? Rekalibrering i stedet for å rette feilen kan gi problemer. Jeg mistenker at verdiene fra en sensor er helt på jordet og at bilen tror den ligger nedpå. Det minner litt om feilen jeg har på min egen og jeg klarte (heldivis) ikke å legge inn høye nok verdier på den sensoren som viser feil. Enn så lenge har jeg satt luftfjæringen i "Build mode" i påvente av mer sommerlig vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 skjermen viser samme høyde på alle 4, men bilen tror tydeligvis det ligger noe under den, siden den går i extension.

 

Bodsworth på UK forumet, mener en calibrering vil løse saken.

 

Så eg får se litt på dette.

 

Får prøve med Nanocomen igjen, kan jo hende eg har bommet på en meny der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun disse bildene i menyen som kan velges nå.

 

Annerledes tidligere...

20160317_203612.jpg

20160317_203531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering? Når?

 

Den justeringa du savner ligger vel fremdeles under Control I/O eller Service/Test. Du har vel gått inn under Calibration?

 

 

Jeg ser det var litt langt på natt da jeg svarte deg og ovenstående ble bare svada i sammenhengen. Jeg tenkte iiDTool og ikke NanoCom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problemo... er offshore tur på tampen her. Så Da kan eg få litt tid å lese meg opp på den nye oppdateringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...