joran Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Noen som har montert? og hvor? Kikker litt på ulike sett, men har ikke helt bestemt meg ennå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 har viair med tank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 http://www.johncraddockltd.co.uk/accessories/arb-accessories/ckma12-arb-air-compressor-12-volt-high-output.html Og en sånn http://www.johncraddockltd.co.uk/accessories/arb-accessories/171302-arb-compressor-tyre-inflation-kit.html Funker hverfall for meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Blir fint å legge uttak innunder Mudboxen på forskjermen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hva er mudbox? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Hva er mudbox? Har satt inn en oppbevaringsbox fra MUD der det er et sånt deksel på venstre skjerm på siden av panseret har viair med tank Hadde noe sånt i tankene ja, litt rimeligere enn ARB Blir fint å legge uttak innunder Mudboxen på forskjermen?? Jepp helt klart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hva er mudbox? http://www.mudstuff.co.uk/media/wysiwyg/Fender_Locker01.JPG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Fin ide med Mudboksen og uttak. Jeg har en kompressor fra T-max som jeg har tenkt å montere fast "inni" h.forskjerm. Alternativ b er å lage en kasse bak bakhjulet på v.side. Slik som lange seriebiler har. Uttaket bør nok legges på samme sted.Men foreløpig ingen formening om løsning på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2016 Kunne godt gjerne tenkt meg å montert kompressoren i motorrommet men tror det blir litt liten plass, miljøet under bilen tror jeg kun egner seg for lufttanken. Har også vurdert bak på pickupplanet men da blir avstanden frem til mudboksen litt lang synes jeg. Her må det tenkes :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katmandu Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Husk på at kompressorer ikke er nevneverdig glad i kald og fuktig luft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Du har et godt poeng der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AtleGotsch Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Eller du kan gjøre sånn som dette. AC kompressor med tank i motor-rum. Uttak i skjermen. Her kan du få all den luften du ønsker deg. Fyller et 235/85/16 hjul fra 0,5 bar til 2,5 bar på 60 sekunder. Det er på tomgang! Atle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Jeg monterte en kompressor før Islandturen vår. Bland annet så krever hevetaket på camperen luft, og med mye varierende veier, er det fint kunne fylle selv. Jeg har også luft-hjelpefjører på bilen, så behovet var absolutt til stede Med råd fra bland annet JOPE Kompressoren er fin den, gir bra med luft, og har bra kapasitet med sine 150l/min og max 150psi men den bråker jo som et bombefly på fri eksos. Forståvidt greit det også, men det jeg ikke tenkte på, er at Kinamannen som har konstruert den, har laget sine egne fittings. Som igjen betyr t jeg aldri klarte å lage noen vettuge fittings som ble seende vettuge ut. Ved hjelp av noen slangesokler og litt kreativ tenking, klarte jeg å kappe den medfølgende slangen, lage en overgang til std. iso-fitings, så jeg kunne bruke enten fylleslange eller camper-løftesylindrene. Nå vurderer jeg å montere en kompressor permanen i bilen, og vil gjerne ha enhetlig rørsystem, med trykkluftsrør helt fra manifolden og ut til tank. Er det noen som har peiling på hvor jeg kan finne fittings som passer ? Alternativet er å gjenge opp manifolden på kompressoren så den aksepterer std. luftfittings, men da må HELE kompressoren skrus i atomer, da man setter manifolden i midten, og bygger en kompressor på hver side, snedig nok... Alternaitivet er å gå for en ARB, VIAIR eller andre som i det minste har std. gjengeanslutninger, men det føles litt teit bare for å få montert på slangenipler egentlig. Jeg har ikke dreiebenk til å lage mine egne fittings, og det er heller ikke lett å få andre til å hjelpe meg når jeg ikke veit hva gjengene er for noe rart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Jeg har en 160 liter per minutt fra Smittybilt 2781 heter den. Veldig fornøyd. http://www.smittybilt.com/product/index/32.htm Det er ikke mange som leverer den luftmengden. Er montert på høyreside i bagasjerom med qiuck disconnect fester. En fin løsning fro RRp38 kombinert med EAS rescuekit, hvis luftfjæringen tar kvelden på ett uegnet sted. Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Og fittings er kanskje koblinger? I såfall burde det finnes koblinger bla på lastebiler etc vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 ja, jeg trodde også det, men Tess og Hydroscand prøvde alle kjente gjengetolker og konkluderte med at noe lignende hadde de ALDRI sett før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) 4 timer siden, Brage skrev: Jeg har en 160 liter per minutt fra Smittybilt 2781 heter den. Veldig fornøyd. Sånn enkelt og greit. Endret 10. september 2017 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 1 time siden, JokerS30 skrev: ja, jeg trodde også det, men Tess og Hydroscand prøvde alle kjente gjengetolker og konkluderte med at noe lignende hadde de ALDRI sett før.. Var det nok gods rundt så kunne det kanskje være et alternativ å gjenge opp til en eller annen standard? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilsh Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Tror det er samme hurtigkobling til blåsespiss i Volvo gravemaskin. Da får du hunnkobling som passer til 1/4" BSP gjenger. Hannkoblingen sitter på kompressoren din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) 1 time siden, minim skrev: Var det nok gods rundt så kunne det kanskje være et alternativ å gjenge opp til en eller annen standard? Nippelen går ikke gjenge opp, manifolden lar seg KANSKJE gjenge, men da må det kraftig demontering til, og spørs litt åssen driten er satt sammen mht pakninger osv. Altså om jeg får det tett igjen... Brage: kul installasjon. Jeg skal montere den bak baksetet i Taliban1, så det blir nok sende omtrent sånn ut Endret 10. september 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Om du forteller oss diameter og antall gjenger per tomme så skal vi se hva vi kan finne ut. Evt et bilde av kinakoblingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 hmm.. har 2 stk ARB kompressorer tilkoblet 1 tank med mulighet til å kjøre begge eller en og en.. ventilblokk fra ett gammelt trykkeri med flere uttak og muligheter på.. alt styrt fra bryterpanel over sikringsboks.. kompressorer og tank montert bak cubbyboks inne i bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 Har tenkt litt på å kunne bruke en AC kompressor, for det er det jo plass og rom til i motorrommet, men hva trenger jeg av koblinger, ventiler styring ol.? kan jeg bruk hvilken som helst kompressor bare den passer i feste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 aner ikke, men trykkbrytere, sikkerhetsventil, manifolder mv finner du vel på ebay ? Evt kan du slakte en vanlig rimelig 220V kompressor, da får du masse av det du trenger, inklusive tank for en slikk & ingenting.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Joker gir svaret Funker flott. Bruk trykkbryteren til å styre 12v signalet til kompressoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.