Gå til innhold

Trenger hjelp med kranglete girkasse


journeyman

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 110 (87-modell) med en automatgirkasse fra en Disco (fra slutten av 90-tallet). I dag, av alle dager jeg ikke trenger trøbbel, nekter den å kjøre både bakover og fremover. Det snodige er at setter jeg den i revers vil den ha en svak kraft fremover. Dette fremstår som i overkant pussig.

 

Jeg har en mistanke om at det kan skyldes linking, men er strengt tatt helt i tåka og trenger noen gode innspill til hva og hvor jeg burde se først når jeg kommer meg til bilen i ettermiddag.

 

På forhånd tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der nettopp for å etterfylle olje på girkassen så jeg kunne være sikker på at det ikke var det som var problemet. Merkelig nok ble revers revers igjen, men hadde ikke særlig kraft ut fra kassen. Forover var det helt dødt.

 

Har googlet litt nå og det kan se ut som om at A-clutchen er gåen siden jeg ikke får noe kraft fremover. Er det noen her som har erfaring med slike symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...