Gå til innhold

FL2 - 08 - DTC P244D - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg spør for en kjenning av meg som har en FL2 - 2008 med 2.2 liters dieselmotor med partikkelfilter.

Han har følgende symptomer: Bilen går i nødmodus etter 5 minutters kjøring og motorlampe lyser konstant. Jeg leser av feilkode P244D med min OBDII leser. Sletter feilkode, men den dukker opp på nytt etter ca 5minutters kjøring. Jeg sitter med en følelse av at dette kan være grunnet sensorfeil, men jeg har ikke gjort noe mer feilsøking så langt. Jeg regner med at eieren tar bilen inn på verksted i en av de nærmeste dagene. Uansett, har noen av dere noen erfaringer på området eller noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Topix:

 

P244D-00Exhaust Temperature Too High For Particulate Filter Regeneration, Bank 1 - No sub type information

  • Catalytic converter downstream temperature sensor circuit, short circuit to power, short circuit to ground, high resistance, open circuit
  • Using the manufacturer approved diagnostic system check for related DTCs and refer to the relevant DTC index
  • Refer to the electrical circuit diagrams and check connections are secure and wiring integrity
  • Refer to the workshop manual and check for component damage and correct installation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er automat. Mistanken om tett DPF har jo slått meg, men burde ikke det gi andre feilkoder?

Da er det bare å låse den i 2 også over 60km/t i noen minuter. Tett DPF kan vel gi andre feilkoder, men det trenger ikke å skje. Evt bare å få fjernet denne også oppgradere dette i ECU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Hei, får stadig reduced engine performance når jeg kjører henger, ingenting når jeg kjører bare bil. Leser samme kode.

Var på verksted her i uka, de mente på tett pdf og helte på tanken noe lurium som kunne svi rein filteret.

Men det hjalp ikke.

Limpen slår ikke inn under høy belastning, feks under akselerasjon, mer under gearskifte(automat) gjerne i overgang slakk unnabakke/motbakke. Og aldri med bil uten henger.

Any ideas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...