Gå til innhold

fjær feil disco 4


kvitvangen

Anbefalte innlegg

heisann

nylig kjøpt meg en disco4 men noen ganger får jeg "fjærfeil kun normal høyde mulig" dette skjer som regel om jeg har vaska bilen eller at det er mye vann i veien,kan det være noe så enkelt som sensor? stopper jeg bilen å starter igjen er problemet borte å jeg kan heve å senke

 

også så lurer jeg på om det er adaptiv crus på disse? :blink: er hsse premium pakka om det har noe å si :P

 

slenger med et bilde av bilen :D:wub::wub:

12833329_972457899510830_1424743398_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen du har på fjæringen kan være defekt sensor, ventilblokk, kompressor+++. Ikke greit å si. Men - som alltid på disse bilene - sjekk batteri og lading først. Har fått denne feilen selv et par ganger, men da var batteriet litt sjabert. Ikke sett noe til den etter at batteriet ble byttet. Begynn med det enkleste først. :)

 

Om du får bekreftet at alt det elektriske er på stell, så er det nok greit å få gjennomført en diagnose. Den kan i såfall gi deg en pekepinn om hvor problemet befinner seg.

 

Tror nok ikke at det er adaptiv cruise control på bilen din, uten at jeg skal si det for sikkert.

 

Utover det - gratulerer med ny bil. D4 er gode kjøremaskiner. Har klokket over 130.000 km bak rattet i min, og storkoser meg fortsatt bak rattet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hjelpen,

hvilket diagnose system kan jeg kjøpe å bruke på denne type bil ? :) har gode mekaniske egenskaper å pc så hadde vært greit med et diagnose system for denne,akkurat rulla 107,000 denna så får håpe det er mye bil igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kjøpt den av en forhandler, så vil vel fjæringsproblemet være en garantisak.

 

Du har nok mye bil igjen enda ja. Min har gått 150.000 nå, og har ikke begynt å skrante enda. Du bør nok forvente at hjullager foran må skiftes snart (om ikke dette allerede er gjort), men det er helt greit å gjøre på egenhånd, selv om de gjerne sitter som @$23¤#!"#.

 

Mht hvilke diagnosesystem du bør velge, så er det helt sikkert noen "voksne" her inne som har tanker og meninger om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IID Tool synes å være den som anbefales hyppigst. Denne har mye funksjonalitet og kan gjøre det meste, som f. eks. å justere høyden på luftfjæring.

Icarsoft LR2 kjøper du for under halve prisen fra norsk forhandler, denne dekker etter hva jeg har forstått alle systemer, leser og sletter feilkoder, live data, parkbrems service modus, dpf regenerering og nullstiller sevice varsel. Den har ingen mulighet for programmering, som IID Tool. Jeg har nettopp bestilt denne fra dashcambutikken.no.

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre er bilen kjøpt privat :/

men syns det er rart om det ikke er en føler som sliter med noe siden noen ganger kan jeg kjøre flere timer, så noenganger om det er vått i veien kommer den med engang eller om jeg vasker å spyler over hjul osv :)

 

har du hatt noen store utlegg på din disco 4? isåfall hva? :) noe spesielt som er vanelig på disse? :blink:

blir mer å mer begeistra over bilen har hatt skam senka bmw i 3år så var litt av en overgang :DB)


tusen takk truls :D tror jeg går for den enkle versonen uten programering :D

Endret av kvitvangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke hatt noen store utlegg. Har som sagt byttet hjullager foran, men det er en helt kurant "gjør-det-selv"-jobb. Parkeringsbremsen har "selvsagt" hengt seg på noen ganger, men ved andre overhaling nå, så har jeg fått såpass rutine at det er relativt raskt unnagjort det også. De avtagbare tilhengerfestene er et svakt punkt. Om ditt fungerer som det skal, så hadde jeg plukket det fra hverandre og satt det godt inn med olje. Fettet inne i disse "koagulerer", og da blir de ganske så trøblete å få både av og på. De bør smøres opp jevnlig.

 

Min D4 skal snart få litt mer profesjonell overhaling med service, bytte av registerreim, samt få sett på et lite irritasjonsmoment med klimaanlegget. Utover de tingene, så har mine 130.000 bak rattet i den bilen vært problemfrie.

 

Hadde også BMW i mange år før jeg gikk over til Nissan Pathfinder og deretter D4, så jeg vet litt om den overgangen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

men syns det er rart om det ikke er en føler som sliter med noe siden noen ganger kan jeg kjøre flere timer, så noenganger om det er vått i veien kommer den med engang eller om jeg vasker å spyler over hjul osv :)

 

Hvis det konsekvent skjer når du spyler bilen, hva med å spyle et hjørne og deretter kjøre en tur, så neste osv. Kanskje du på den måten finner ut hvilket hjørne som skaper problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...