Gå til innhold

Water in Fuel - D3


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For et par uker siden fikk jeg opp en melding i displayet på D3en min. "Water in fuel" er meldingen. Hva betyr denne meldingen? Har fylt flere tanker og meldingen er der fortsatt.

Er det et filter el. lignenede med en sensor som mulig er defekt eller at det faktisk er vann i et filter eller kammer av noe slag?

Bilen går akkurat som før, og den har stått i 15 minus på fjellet og startet som bare det.

 

Så spørsmålet mitt er vel egentlig 2 delt:

 

- Hva er bakenforliggende for meldingen. Og, er det farlig og krever umiddelbar utbedring eller kan det vente til service nærmere sommeren?

 

mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å drenere vann eller skift dieselfilteret (bak girkassa under bilen på høyre side). Om det kommer tilbake har braketten som dieselfilteret sitter på en tendens til å ruste og da må den skiftes. Litt trangt men grei skrujobb og ikke dyre delen. Jeg har ikke hatt trøbbel igjen etter at dette ble gjort for en tre-fire år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk samme melding, skiftet filter, sensor skrue knakk i prosessen, fikk en låne en sensor fra annen bil, men melding fortsatt der. Så konklusjon var ny brakett. Måtte levere tilbake lånesensor etter noen dager, og satte inn en bolt i sensor-hullet midlertidig. Nå kjørt en uke uten at melding er kommet tilbake, så kanskje midlertidig bolt-løsning blir forlenget...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...