LandRover Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Etter mye om og men har jeg nesten bestemt meg for å hoppe i det. Jeg går for en "enpelarlyft". litt dyrere en de med "to kollonner", men denne kan jo tas ut og inn etter behov. Gi meg gjerne noe råd eventuelt om hvorfor jeg skal eller ikke kjøpe DENNE eller lignende: På forhånd takk. https://youtu.be/yycWvYu8bMg Endret 1. mars 2016 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 hvordan er det å komme til under med en sånn en-søyler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hvordan skal du ta ned eksos, mellomakslinger og girkasser? Det så ikke veldig lett ut.. Også løfta den kun 2500 kg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haraldj Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg skal gi deg et godt råd.. Jeg jobber med verkstedutstyr, og har sett mye forskjellige løftere.. Min beste anbefaling er og kjøpe et kjent merke, dette er for og kunne få tak i deler om 10 år også. Om budsjettet er lavt ville jeg ha sett etter en stenhøj spindel løfter (maestro eller mascot) De er nesten uslitelige og deler ligger på lager i norge. De billige kina løfterene er ikke noe og bruke penger på, man blir fort lei av og reparere løfteren istedenfor reparere bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Syns den der så fin ut! Men jeg hadde vært redd for at den tipper. Og den kunne ikke heise særlig mye heller. Jeg ville gått for en med bruer du kjører bilen opp på. Det har vi og den er veldig praktisk. Mens vi skrur får vi lagt mye rart på bruene. Men den tar jo mye plass, og kan jo ikke flyttes. Men den du har der er iallefall bedre enn de med hel plate under. Som du bare får brukt til å skifte dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hvordan er det og 'dagligparkere' i en tosøyler? Regner med at det er litt av begrunnelsen for valget av ensøyler, den trenger ikke være der når bilen ikke skal opp. Noen som daglig kjører bilen inn i tosøyleren, tar med laptopen og kaffekoppen fra forsetet, matvarene fra bagasjerommet og ungen fra baksetet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Å parkere på en firesøyler er enkelt. Tosøylere kan gi bulker på dørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Ikke noe problem med tosøyler dersom man har søylene langt fra hverandre og/eller kan parkere litt lenger fram eller bak enn det man gjør når man bruker bukken. Det finnes også flyttbare tosøylere. Løsne noen skruer og evt en hurtigkobling, og trill den vekk. Men da snakker vi fort om kinavare igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Takk for råd og tilbakemeldinger. Vel, vel, jeg er ikke så sikker lenger en søyler liften som vist koster ca 30 000.- ny, og om det ikke er kvalitet så antar jeg at kanskje 50 000.- må til for en solid kvalitets løfter. Det er langt over budsjettet og er vel lite klokt. Når de gjelder 2 søylers og 4 søylers så bør vel de monteres inne og trenger stor stor takhøyde. En god gammeldags smøre-rampe som går inn i terrenget nær huset har også vært i tankene. Det finnes naturlig bakke/skråning bak huset så er det bare å grave inn og enten sveise bjelker eller lage en betong forstøtning for å å fylle på rundt Kanskje litt dårlig forklart, men om det blir aktuelt kan jeg komme tilbake senere i en ny trå om ideen blir virkeliggjort. bildet av jordkjelleren like bak huset gir en liten pekepinn på terrenget. Kirka er ikke min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd_flock Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Du har i grunn fått det meste av råd allerede, men tenkte jeg skulle komme med et par kommentarer likevel. Jeg har jobbet i bilbransjen før og har erfaring med løftere både til proff bruk og hjemme bruk.Til proff bruk med flere kjøringer opp og ned hver dag så sliter du fort ut en sånn kinabukk. En servicebukk på et verksted går gjerne 10-15 løft om dagen 200 dager i året. Du skal være ivrig i garasjen for å få til det samme. Til hjemmebruk fungerer de helt greit i mange år. Går noe i stykker så er det hovedsaklig industrideler i dem som kan fikses med litt egeninnsats. Mens på en proff løfter er det ofte merkespessifike deler med relativt stive priser. En bukk med skrueløft krever generelt mere strøm enn en hydraulisk bukk. Har du ikke 32A 3fas i garasjen så kan du i prinsippet glemme en proff skrueløfter (noen går såvidt med 16A) mens hydraulisk går på 16A 1fas med treg sikkring. Løftekapasitet: Jeg ville ikke løftet til maks på en kinaløfter. Har selv en tosøyler med 4000kg løftekapasitet, men har satt egen begrensning til 3000kg. Selv om jeg skal medgi at litt av den begrensningen kommer av at gulvet i garasjen er litt svakere enn jeg helst ville hatt det. Har også vurdert en sånn ensøyler på et tidspunkt. På grunn av tverrbøylen får du litt problemer med å bytte girkasser, men service går fint. Du kan bruke avstandsykker på løfteputene sånn at du får litt mere klaring mellom ramme/understell og tverrbjelken. Til akslinger osv er det ikke noe problem annet en at du må tenke på stabiliteten hvis du fjerner tunge deler som hele aksslinger, motor osv. Men det skal du strengt tatt gjøre på en tosøyler også. Hovedgrunnen til at jeg ikke kjøpte en sånn ensøyler var imidlertid pris og tilgjengelighet. Helst ville jeg hatt en firesøyler med traversjekk. Men de tar både mye plass, og koster en liten formue... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Interessant. Takker så mye. Med tiden har jeg lært å være skeptisk på reklame og da spesielt utrykk som brukes av selgere. Det er derfor godt å høre det du skriver. Firmaet som selger denne kan kanskje ha sin dekning, eller tror at de har for sine beskrivinger, men sammenligner en denne med de øvrige (kinaløftere) i ca 30 000.- kroners klassen så er det ingen stor forskjell. Det gis også blandt annet gitt intrykk av at den er tysk, men jeg finner ingen "made in germany" PROFF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Jeg er lei meg, men jeg postet til feil forum. Meldingen var ment for Åpen Post. Måtte bytte fra Opera til Firefox web leser derfor missforståelse. Endret 23. mars 2016 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harsab Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Jeg har en slik https://www.efmotor.no/produkt/techlift-t3-2-soyler-portabel-loftebukk/ Den står fastmontert og jeg parkerer D3'en mellom søylene uten problemer. Slik jeg har forstått det er liftene til Efmotor tegnet og spesifisert av den Norske eieren. Et Norsk produkt produsert i Kina. Siden løfteren er hydraulisk har jeg montert pumpen på veggen og dratt slangene over taket fra søylene for å få en ryddigere montasje. Jeg ser det argumenteres med at en kan slå bulker i dørene med tosøyler, men med litt forsiktighet er ikke det noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg har en slik https://www.efmotor.no/produkt/techlift-t3-2-soyler-portabel-loftebukk/ Den står fastmontert og jeg parkerer D3'en mellom søylene uten problemer. Slik jeg har forstått det er liftene til Efmotor tegnet og spesifisert av den Norske eieren. Et Norsk produkt produsert i Kina. Siden løfteren er hydraulisk har jeg montert pumpen på veggen og dratt slangene over taket fra søylene for å få en ryddigere montasje. Jeg ser det argumenteres med at en kan slå bulker i dørene med tosøyler, men med litt forsiktighet er ikke det noe problem. -Såkalt ryddig garasje... Flott! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Ja, FOR en flott garasje! Sikle-sikle ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir Tore Simonsen Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg har også en sånn Techlift T3 fra EF motor, som jeg har hatt veldig god nytte av i et par år til å løfte e-klasse og audi allroad. Jeg har plassert søylene litt langt fra hverandre, optimert for de bilene jeg hadde da. Nylig kjøpte jeg en Discovery 2, men funderer litt på hvordan jeg skal løfte den. Oppdaget nettopp at armene ikke når inn til ramma, det er jeg heller ikke sikker på om de vil gjøre selv om jeg lager nytt feste i gulvet for den ene søyla. Må måle litt og se. Det er nok ikke noe norsk produkt produsert i Kina. På emballasjen til min sto det et sted QJY3.0-D, så det er nok bare en rebranding av denne: https://fanbao.en.alibaba.com/product/341641813-204125066/hydraulic_car_lift_car_miantenance_equipment_two_post_lift.html Jeg fikk med de samme armene som harsab, som var lengre enn alternativene oppgitt i montasjeveiledningen. Det var også medvirkende årsak til at søylene havnet ekstra langt fra hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.