HenningT Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Kjøpte meg Nanocom for kort tid siden for å få fikset EAS. Det gikk bra og den funker nå. Men har også fått feil på ABS og traction control i displayet. Men når jeg går inn på ABS (wabco d, er 99mod) for å lese av feil så får ikke dingsen kontakt med ECU. Kontakten står skikkelig i, hva annet kan jeg gjøre? Lurer også på om noen vet hvordan jeg får lest av feilmelding med traction control? har lett gjennom det meste av menyer, men finner ingenting om TC? Henning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Sikringa ? I bilen altså, ikke diagnosedingsen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Til ABS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Jepp. Var det 20, eller 21 mon tro ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 måtte ut å¨sjekke med en gang, men begge (en liten og en stor) var ok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Feilkodene til TC finner du under ABS, da det er samme systemet. Har vært ut med flere hanskerom (bla min egen bil) hvor jeg har sett ledningene til OBD-kontakten har vært skada eller reparert rett innom hanskerommet. Så kanskje har du skade på akkurat den som kommer fra ABS ecu? Om sikringer er OK mener jeg. Jeg har heller ikke kommunikasjon med min diesel ecu. Regner med jeg må ohme oppe den ledningen mellom ecu og OBD'n... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tih Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Spesielle "quirks" ved kommunikasjonen mellom modulene i P38 kan gjøre at du ikke kan snakke med én modul etter at du har snakket med en annen - da må du ha tenningen av og på først. Jeg husker aldri sammenhengene der, så dersom jeg på et par-tre forsøk ikke får tak i en av dem, slår jeg av og på, og prøver igjen. Når det spesifikt gjelder ABS-modulen, kan den kun snakkes med før bilen har vært i bevegelse - altså mens ABS-lampen fremdeles er tent på dashboard. Straks den er igang, prioriterer modulen å bruke regnekraften sin på det den skal drive med, og ignorerer forsøk på kommunikasjon. Får du feilmeldinger derfra under kjøring, må du altså ha tenningen av og på før det er mulig å hente ut informasjon om dem. Ellers er det velkjent at all denne kommunikasjonen er følsom for svakt batteri og dårlig jording. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Takk for gode innspill, får teste litt mer en annen dag det ikke er rennedrev ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Er det kun Nanocom som sliter med kommunikasjon med styreenheter tro? Eller gjelder dette konkurrentene også? Noen som har erfaringer å dele? Fikk abs- og tc-feil på lørdag. Stoppet på egnet sted og dro elegant fram Nanoen for å se hva som var feil. Ingen kommunikasjon. Tenning av/på, fortsatt ingen kommunikasjon. Prøvde flere ganger, samme resultat. Ga opp, begynte å kjøre igjen, feil forsvant. Vet ikke om jeg har hatt kommunikasjon med abs i det hele tatt, etter at jeg kjøpte Nanocomen. Aner ikke om det er bilen, mekanikeren eller verktøyets feil da. Får vel skylde på tyskerne (Wabco), tenker jeg. Endret 10. september 2017 av WildRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Prøvde du å stoppe bilen, ut med nøkkel, starte igjen og så koble til? Det fungerte på min. Diagnosen kobles ut når bilen har rullet over en viss fart (6km/h?) og jeg mener å ha lest at du kan skylde på tyskerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Ingen erfaring med andre leverandører jeg, men abs/tc feilen min var en abs-sensor som hadde kommet litt ut av posisjon på høyre bak. Var bare å dunke forsiktig inn igjen så forsvant feilen. Det at jeg ikke fikk kontakt med hjernen utviklet seg etterhvert til å gjelde hele bilen. Etter tips herfra sjekket jeg kontaktene bak kickpanel på førerside og der var det en pinne som var irret nesten av. Klipte av og koblet utenom kontakten så var kommunikasjon med bilen bedre enn noen gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Om du lodder om alle ( èn og èn ledning ) - så slipper du mye trøbbel senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.