Gå til innhold

Felleskjøp av taktelt fra Kina


dagjen

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg på en litt endret repost fra Åpen Post-forumet. Kanskje det er interesserte som ikke har sett den forespørselen:

 

Hvem vil være med på å kjøpe enten 190cm eller 220cm bredt taktelt fra Kina, nærmere bestemt modellen SRT01E-76 eler -87 i denne annonsen:

http://sundaycampers..._id=12105966999

Jeg har vært i kontakt med leverandøren og han har gått med på å selge fem like telt. De krever egentlig minimum ti og vi får stykkpris som for ti.

Omtrentlig kostnad levert i Oslo-Grenland regionen er 6500-8000 kroner, mva inkludert. Dette er er foreløpig regnestykke. Innenlandsfrakt må dere ordne selv.

Om noen vil være med har ikke jeg tenkt å tjene noe på det. Dere må imidlertid være forberedt på litt variasjon i sluttkostnaden. Vi deler med andre ord risikoen, men jeg tror det er en god deal. Jeg kan hente forsendelsen i Oslo(gitt maks fem-åtte telt), men tar gjerne imot hjelp til fks mellomlagring i hovedstaden. Det aller beste er om kjøpere har mulighet til å møte opp på terminalen sammen med meg og hente sitt telt.

Teltet det er snakk om er en av de to største de selger, med to stiger og 190 eller 220cm bredde er det stort nok til en familie på fire, kanskje fem om barna er små. Vekten er på ca 70-75kg. Dette er ikke å få tak i i Norge, da det største som selges (Smartlager) er 165cm bredt og koster 13500 ink mva.

Dette er for å lufte interessen. Jeg må ha telt innen sommeren, så det er fint om vi kan sende bestilling om ikke lenge, siden leveringstiden kan komme opp i seksti dager, for å ta i litt.

Jeg har allerede kommunisert en stund med leverandør, og deler gjerne dette med dere som blir med.

Bli med da vel!

Det er kanskje noen som har gjort liknende før som kunne tenke seg å dele sine erfaringer?

mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er 120cm dype og 240 utslått. Så dette teltet blir 220x240cm utslått, og 220x120cm sammenslått. Den andre varianten blir 190x240, og 190x120 sammenslått.

 

Om du tenker på underteltet så er det ikke med her. Mulig det går an å bestille det for hver enkelt.

 

Jeg tenker også å be om det teltet som har overbygg over inngangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bra. Da er vi foreløpig to og mulig tre om MagneS er med.

 

Jeg tar også gjerne 190cm bredde etter nærmere ettertanke.

Underteltet er vel det som heter Annex room. Jeg avventer med å be om pris på dette til jeg vet om vi blir mange nok.

 

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vi ble nok litt for få, og tiden har gått litt fort. Så nå har jeg heller bestilt takteltet fra en norsk leverandør. Da ble det ikke 190 eller 220cm, men 165 som er det største de har. Prisen ble en del høyere, men da har man jo et sted å gå dersom det blir problemer.

 

Tvi tvi til andre som vil prøve felleskjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...