K.H Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Hvordan er det å bygge pickup av D1 og få det godkjent? Har en stående og siden sånt er lite salgbart tenkte jeg å bygge litt om og la den gjøre nytte for seg noen år til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 The whole story: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=38769&page=22#entry865384 Les og lær av Finn Arne. Tror du trenger en STOR dose pågangsmot for å gjennomføre dette. Men det er altså mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Hva med å bygge innervegg og så bare ta av bakdøren? Da gar du pickup med kapell og "sideluker" Endret 29. februar 2016 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Gass på! Disco pickup er bare helt rått ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg fikk godkjent ombygging av rrc til cab med veltebur så da burde vel pickup la seg gjøre. Snakk med ombyggingsenheten og ta det derfra. Loh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg tenkte på saken i noen år, grunnet rust oppe på D-stolpen, og litt lenger nede. Har også alltid hatt lyst på pickup, men det har liksom ikke passet. Fikk mere vann på mølla for noen år siden da vi fikk en Disco til i familien. Men jeg regnet med at jeg måtte ha bilen inn til visning før ombygging startet, og og ville sveise litt rust først. Den fikk jeg ikke begynt på før jeg måtte, når kanalen på førersiden var så godt som borte. Så var det å sveise opp førersiden, og fortsette på passasjersiden. Bien ble godkjent et halvt år på overtid i november 2014, så ble søknad om ombygging sendt i slutten av desember 2014. I slutten av januar purret jeg på svar, og en uke senere fikk jeg beskjeden fra SFOOR om at de anså det som en mindre ombygging som de ikke trengte å se på. Dette var noe som trafikkstasjonen kunen ta på egenhånd. Resten er historie, og kan sees på youtub: Jeg kortet inn bilen ca 60 cm, tok taket og lagde bakvegg. Jeg synes det ser ganske mye bedre ut enn å flytte bakdøra inn. Da får du en utfordring med taket. Korter du inn like mye som meg har du også en utfordring med tank, tror ikke min løsning blir godkjent like enkelt en gang til. Det finnes også kit å få kjøpt i England: http://www.ebay.co.uk/itm/131148023247 Her er flere bilder fra Longranger.net: http://longranger.net/?gallery=build Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 hva med D2 ?Prosessen burde være den samme der ?Jeg har i lengre tid leita etter en Defender HCPU TD5, men klarer ikke finne noen. D2 i litt passe skikk får man jo kastet etter seg, og et sånt longranger-kit er jo ikke avskrekkende kostbart heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Det er bare å søke. Det kom noen endringer i kjøretøyforskriften i 1996, men det er vel mest på lys og støy, tror jeg, så det har ikke så mye å si. Det kom aldri opp under søkeprosessen, men vet jeg droppet ryggelys når bilen skulle godkjennes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det skjer ting ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Som sagt, skjer det ting: Riktignok sakte, men det skjer fortsatt ting: "Svar på søknad om ombygging - LH XX XXX - Land Rover Vi viser til din søknad om ombygging av Land Rover med kjennetegn LHXX XXX, som er førstegangs registrert i Norge 20.12.2002. Ombygging av kjøretøy reguleres av «Forskrift om godkjenning av bil og tilhenger til bil» § 17 og av «Kjøretøyforskriftens § 6.9, KF kapittel 7 og KTK (Krav til kjøretøy Kapittel 4)». Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstille de krav som gjaldt ved førstegangs registrering «Kjøretøyforskriften § 1-4 pkt. 2 og KTK kapittel 1 § 1-8.2». Søknaden gjelder: Ombygging til pickup, ved bruk av et sett fra Long Ranger i UK. Karosseri: Ombygging med å bygge om karosseriet til en annen type, pickup i ditt tilfelle vil kunne godkjennes dersom alt arbeid blir fagmessig utført, og kjøretøyet er trafikksikkert etter prøve kjøring og vurdering av oss.. I følge samtale skulle du ikke gjøre noe med fronten av kjøretøyet, så da forutsetter vi at sete og belte innfestninger blir uberørt. Før arbeidet starter må kjøretøyet fremstilles for ID-kontroll og eventuell plombering, hos oss. Det må ikke gjøres andre reparasjoner eller ombygginger i denne prosessen. Vi anser dette som en stor ombygging og dersom det gjøres mer samtidig vil ditt kjøretøy bli regnet som et oppbygget kjøretøy, med dertil dagens krav og avgifter som en ny bil. Til orientering: Dette svaret er gitt på bakgrunn av din forespørsel. Før vedtak kan fattes, må kjøretøyet fremstilles for kontroll, hvor endelig godkjenning kan gis. Denne kontrollen kan bestilles på tlf. 02030. Kjøretøyet må fremstilles på Risløkka trafikkstasjon, Om- og Oppbyggingsgruppen. Husk å medbringe kvitteringer og andre aktuelle dokumenter til kontrollen. Med hilsen Så spørs det da, hvordan kona tar det når jeg sager taket av den eneste bilen jeg har som faktisk fungerer 100% perfekt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.