Gå til innhold

Serie-bil kjøpes (S3?)


Rikerud

Anbefalte innlegg

Det blir neppe snakk om å bruke den daglig. Har tross alt en 82 Jaguar XJS, en 70 Alfa Romeo 1750 GT V og en 72 Fiat 500 som også krever lufting. (Og vi har seff to Alfaer som bruksbil i tillegg). Og bruker en seriebil mer suppe enn en Jaguar med V12 ja da blir jeg imponert... ;)

 

Ellers er jeg enig i at originalt er bra, men jeg meldte meg ut av originaltpolitiet for et par år siden og er bare støttemedlem ved enkelte anledninger nå. Er nok mest interessert i et meget bra objekt denne gangen. Rust er jeg lei av ( tviler på at engelsk rust er bedre enn den italienske varianten...)

Sjølvsagt er det stort slingringsmonn alt etter køyrestil, tilstand og justering, men ein exmil kan fint bruke 2,5 l/mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 2.25 er en fin motor jeg.

Nei den kan ikke måle seg med en Td5, og ikke gjør den bilen til en racerbil, men det var da aldri disse bilene tiltenkt å være tror jeg...?

Jada, det kan være at man må gire ned litt i lange bratte oppoverbakker, men så var det det mer racerbil igjen da.

I ex-mil´en Land Roger har jeg en sivil kasse og bruker ned mot 1.3 l/mil på langkjøring, men da ligger jeg jamt opp mot 80.

Hentet den i Bodø og kjørte til Østlandet, og i sommer var jeg tur-retur Haugesund. Jeg synes S3 er en veldig morsom bil å kjøre rundt i, har blitt mange mil med smil om munnen :D.

Lykke til med bilvalget !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min seriebil med 2,25 liters motor bruker i underkant av 1,3 på "lang kjøring". Den med V8 bruker marginalt mindre under like forhold.

Erfaring tilsier at ex-mil bruker betydelig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummert hva jeg ønsker å kjøpe:

 

Serie 3 Stasjonsvogn. Må være i god stand, uten spesielt mye rust (helst helt rustfri - om det er mulig...). Skal brukes til familiekjøring til hytta og egne skogsveier. Trenger ikke være original, men er ute etter et bra eksemplar av arten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring eller sms først å spør om seri bilen med 200 tdi er solgt litt usikker tlf 92210000 sms først å hils fra pedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor ikke lage en drømme variant ? ^_^
Få tak i en 109 5 dørs og få tak i en disco 1 300 tdi og mixe til 1 bil ;)
Mye jobb men tror det blir en god bil å kjøre ;)
Ramme kan du skaffe ifra england om den du finner har råtten ramme, i england får du ferdig galva også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne. Er fremdeles på utkikk etter sivil 109 s3.

Må den være strøken og på skilt?

Min far har en grå 1976 mod 109, 5 dørs Station Wagon. Jeg tror historien er slik at den gikk rundt på taket i 1988. Ble da kjøpt opp av en guttegjeng som startet oppbygginga da, hvor min far så tok over. Bilen er komplett, pen og lagret tørt. Den er ikke sammenskrudd helt. Tak og noe interiør mangler. Men tror alt er der. Safaritak også . :)

Bilen er rustfri!

Motoren ryker svart uforbrent diesel ved pådrag. (Vet ikke hvorfor)

Regner med pakninger og tetninger på akslinger må taes ettersom den har stått så lenge. Det er ikke blitt gjort noe på den siden jeg monterte interiørdeler som 14-15-åring.

 

Han selger den sikkert om han får en fin sum for den. Men den reklameres ikke for salg enn så lenge. Si ifra om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan være fordi dieselpumpa er justert litt tidlig. En bagatell å fikse.

Nope. Justerte begge veier "sist" jeg så på den. Ble verre den ene veien. Og ingen bedring den andre veien, helt til den ikke starta.

 

Men det var det jeg også tippa for 7-8 år siden. ;) Dyser er visst også blitt sjekka.

 

Blir bilen stående til jeg har flytta ned igjen tror jeg vi setter inn en åtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ligger noen på Roverbørsen i Danmark, men da kommer såklart import på toppen her.

http://www.dlrk.dk/roverboersen/index.asp?wurl=2100&uid=749623621

 

Takk for tipset. Tanken om import har streifet meg. Men ser det an i løpet av sommeren/høsten. Har ikke hast med å kjøpe noe - venter på at det riktige (for meg) objektet dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...