Gå til innhold

D3 park brems i service posisjon


EspenV

Anbefalte innlegg

Driver å overhaler komplette bremser bak. Håndbrekk har ikke vært i drift siden i sommer, da det låste seg dagen før ferietur. Kjørte det deretter til "Unjam" med Nanocomen.

 

Når jeg i går skulle demontere brukte jeg ikke Nanocom, men forsøkte å kjøre til service posisjon med å holde bremsen inne, håndbrems knappen nede, skru av tenning.

 

Når jeg så skulle ta av skiva måtte det rå vold til for å få den av. Kom til slutt.

 

Men begynte å tenke på om jeg hadde gjort noe dumt... Hva skjer nå når jeg skal montere ny skive og nye håndbrems sko?.. (Har ikke kommet i posten enda). Er redd det kan bli veldig trangt.

 

Er det noen som har forsøkt å kjøre Unjam, eventuelt til service stilling manuelt, etter at de har demontert sko og skive??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd å sette den i serviceinnstilling manuelt etter demontering, men det er vel ikke uvanlig at det må noe makt til for å få de av selv om den er satt i serviceinnstilling som du nok har fått gjort. Dette pga slitekant innvendig på trommel/skive og du har selvfølgelig skrudd strammeren helt tilbake gjennom det lille hullet i skiva (ref Bodsys brake bible)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte også bruke litt makt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...