Kristian Kvart Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Har en 99 modell Def 90 med Td5, og ser det blir litt kjøring i 80 soner og på motorvei. Når det nå er 110 soner noen steder etterhvert blir det jo litt slitsomt. 1) Ser Ashcroft leverer utveksling på 1.222 til transfer kassa, er dette et kurant alternativ til OD? (Er jo betraktelig billigere) 2) Er det vanskelig å bytte eller mulig for en som ikke har satt sine bein i en girkasse før ? 3) Erfaringer og anbefalinger generelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Bytt til en fordelingskasse fra Discovery 1. Enkelt, greit og billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Og speedometer fungerer fortsatt med D1 transfer? Ser at Ashcroft sin løsning ikke påvirker speedometer visning. Glemte vel også å si at jeg kjører på 265/75 -16 og har original mapping på motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Du flytter over drev til fartsmåleren. Gamle tråden til Erik Iversen beskriver jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Så 1.222 utveksling på overføringskassa er et godt alternativ til overdrive? (Skjønner jo at bilen blir mer langbeint på alle gir i høy, men jeg har jo 5 gir å ta av og regner ikke med at 1. blir et problem. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Spiller det forresten noen rolle hva slags motor og girkasse D1 fordelingskassa sitter på? 300 TDi, V8, automat, manuell ...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Samme fordelingskasse uansett motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Jeg monterte D1 transfer i min td5. Du får litt misvisende speedometer, men ikke mer enn at det er greit at ungene i baksetet tror du kjører litt saktere enn du gjør :-). Og det kan fikses med å flytte over drevet som Rolf skriver. I daglig bruk er dette et veldig bra oppsett. Tredjegiret blir mer fleksibelt og du trenger ikke 5. Før du er på motorveien. Eneste problemet er at førstegiret blir litt høyt for bakkestart med tung henger. Da må du rett og slett starte i lavserie Så hvis du, som jeg, har 90% vanlig kjøring og ikke med henger, så er det bare å bytte transfer og spare pengene til overdrive mener jeg. Edith: autokorrekturkorrigering Endret 26. februar 2016 av kulien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Bytte transfer anbefales! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Større hjul senker også turtallet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Spiller det forresten noen rolle hva slags motor og girkasse D1 fordelingskassa sitter på? 300 TDi, V8, automat, manuell ...? Du har transferboks som passer på bilen som står hos Reidar. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Såpass ja? Det er jo genialt, da får jeg gå i forhandlinger med guttungen. Da ser jo dette ut til å bli enklere enn jeg trodde ?. Nå er motoren ute av delebilen så da er det bare å få lånt seg henger og hentet hjem bilen fra Skreia. Endret 26. februar 2016 av Kristian Kvart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg har tipsa han om gullet han har på lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Td5 har en funksjon som gjør den mindre brå på gasspedalen når den står i lav. Den bryteren sitter på transferboks, og det er bare boksene til Defender TD5 som har dette. Hvis du fortsatt ønsker funksjonen må du legge en ledning inn i bilen, og sette på en bryter. Så må du betjene denne når du bruker høy/lav funksjonen på girkassa. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg har tipsa han om gullet han har på lager. Uff, dette kan altså bli dyrt ..? ( kan hende jeg må ta fram ett og annet trumf kort da). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Ja, jeg bytta til Disco 2 fordelerkasse på min. Angrer ikke på det! ligger en del bilder i tråden som, Rolf så godt husker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.