Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en 99 modell Def 90 med Td5, og ser det blir litt kjøring i 80 soner og på motorvei. Når det nå er 110 soner noen steder etterhvert blir det jo litt slitsomt.

1) Ser Ashcroft leverer utveksling på 1.222 til transfer kassa, er dette et kurant alternativ til OD? (Er jo betraktelig billigere)

2) Er det vanskelig å bytte eller mulig for en som ikke har satt sine bein i en girkasse før ?

3) Erfaringer og anbefalinger generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte D1 transfer i min td5. Du får litt misvisende speedometer, men ikke mer enn at det er greit at ungene i baksetet tror du kjører litt saktere enn du gjør :-). Og det kan fikses med å flytte over drevet som Rolf skriver.

 

I daglig bruk er dette et veldig bra oppsett. Tredjegiret blir mer fleksibelt og du trenger ikke 5. Før du er på motorveien. Eneste problemet er at førstegiret blir litt høyt for bakkestart med tung henger. Da må du rett og slett starte i lavserie

 

Så hvis du, som jeg, har 90% vanlig kjøring og ikke med henger, så er det bare å bytte transfer og spare pengene til overdrive mener jeg.

 

Edith: autokorrekturkorrigering

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja? Det er jo genialt, da får jeg gå i forhandlinger med guttungen. Da ser jo dette ut til å bli enklere enn jeg trodde ?. Nå er motoren ute av delebilen så da er det bare å få lånt seg henger og hentet hjem bilen fra Skreia.

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Td5 har en funksjon som gjør den mindre brå på gasspedalen når den står i lav.

Den bryteren sitter på transferboks, og det er bare boksene til Defender TD5 som har dette.

Hvis du fortsatt ønsker funksjonen må du legge en ledning inn i bilen, og sette på en bryter. Så må du betjene denne når du bruker høy/lav funksjonen på girkassa. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...