Gå til innhold

Tok du bilde av bilen din i dag?


Kvasi

Anbefalte innlegg

5 timer siden, motom skrev:

Tror det ligger info på ut.no men har ikke vært der selv ennå....

Fant det på ut.no ja, Rotneblikkhuken ligger i Finnskogen ovenfor Kongsvinger mot svenske grensen. Kan man kjøre dit? eller må man ha " bomkompiser"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Brage skrev:

 

Så ut som en bra skogstur, hvor er dette?

 

Mvh Brage

Norges dype skoger - en vinglerunde på Finnskogen. Bra plasser å campe for helgetur. 

Var ikke noe bom inn eller ut - kjøre i gjennom - inn på Svullerya og ut ved Velta. 

5 timer siden, motom skrev:

Populært turmål for de på to hjul også for tiden :) Tror det ligger info på ut.no men har ikke vært der selv ennå....

Yupp! møtte 14 - 16 sykler på tur igjennom. De sa det var en del av en eller anna eurotrail løype - fra Magnor mot Rondane. Ikke funnet noe info på den løypa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, KjellB skrev:

Utrolig fin farge på en fin bil, hva heter denne fargen ?

Takk for det :)

Fargen har dessverre ikke noe navn, noe jeg sikkert snart kommer til å angre på når jeg trenger mer lakk.

Lakket først bilen med en Peaugeot farge, noe jeg straks angret da fargen var langt ifra min smak. Kunne nok like godt hengt Postnord reklame på med det fargevalget,

Blåfargen jeg endte opp med er et resultat av "postnord" fargen pluss ca. en halvliter svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jjada skrev:

Takk for det :)

Fargen har dessverre ikke noe navn, noe jeg sikkert snart kommer til å angre på når jeg trenger mer lakk.

Lakket først bilen med en Peaugeot farge, noe jeg straks angret da fargen var langt ifra min smak. Kunne nok like godt hengt Postnord reklame på med det fargevalget,

Blåfargen jeg endte opp med er et resultat av "postnord" fargen pluss ca. en halvliter svart.

Nydelig farge er det læll :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Glue skrev:

Norges dype skoger - en vinglerunde på Finnskogen. Bra plasser å campe for helgetur. 

Var ikke noe bom inn eller ut - kjøre i gjennom - inn på Svullerya og ut ved Velta. 

Yupp! møtte 14 - 16 sykler på tur igjennom. De sa det var en del av en eller anna eurotrail løype - fra Magnor mot Rondane. Ikke funnet noe info på den løypa. 

 

Sjekk ut https://transeurotrail.org/norway/#2.22/53.69/6.35  for gpx fil over den norske delen.

Mange fine grusveier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er Winston på vei til ny fornøyd eier, Deffen blir nok litt ensom nå, men han blir nok fornøyd med all oppmerksomheten som han får fremover :D

IMG_0783.jpeg

7 timer siden, county skrev:

Og eu-godkjent....

IMG_20200512_115703_8~2.jpg

Flott bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2020 den 15.03, motom skrev:

 

Sjekk ut https://transeurotrail.org/norway/#2.22/53.69/6.35  for gpx fil over den norske delen.

Mange fine grusveier :)

Det er jo lange strekk der. Er alt det åpen for ferdsel uten å komme i konflikt med motorferdsel i utmark? Kan være vanskelig å skille mellom hva som er skogsbilvei (ok) og hva som er traktorvei (utmark og fysj med tanke på bil). 

 

Lasta ned gpx fila og laster den neste gang jeg er oppe i de traktene. Det var unektelig gøy å suse rundt i skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 7.24, gautes skrev:

 

 

Kan vi anbefale en anti-flass shampo ?

Tror Bergens regnet ordner dette :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth, for 20 år siden bodde jeg i Mellomveien og hadde ifølge en av de innfødte "en av øyas 10 verste oppkjørsler." Jeg tror forresten du var innom der engang (?) Men jeg husker den vinteren SVÆRT godt. Enorme snømengder, de sier det kom mere snø tilsammen i 2000 enn rekordvinteren 1997. Jeg var på Maritim Senter og klarte å "krangle" til meg en Honda 970 freser (det var to igjen i landet, min måtte sendes fra en forhandler i Arendal) På det verste måtte jeg frese gårdsveien 3 ganger daglig. Selv om jeg hadde en Range Rover på gården. Så jeg skjønner hva slags vinter dere har hatt og ennå har. Får håpe at Vårherre plasserer et skikkelig høytrykk over Kola slik at varmen får spre seg på nordkalotten. Sånn at du kan se NYTTEN i å legge om til sommerdekk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Eiriks værblogg

13. mai 2020 (vi har fått 2 dager med påfyll nå, 15mai...)
Da har snødybden på Vervarslinga økt til 130 cm og dermed har vi den høyeste snødybden sålangt i år i mai. Med 7 cm nysnø siste døgn er vi oppe i 767 cm totalt denne sesongen, og i mai måned har vi fått 43 cm nysnø. Dette er bare 3 cm bak mairekorden fra 2008 på 46 cm nysnø. Den gangen kom det 30 cm på bare ett døgn, så det har vært litt mer jevnt fordelt denne gangen.
...
Ser vi på snødybdefordelingen i mai i 1941 og 1997, sammenlignet med i år, kan vi jo bare spekulere i hvordan snødybden vil utvikle seg framover i år. Som vi ser av vedlagte grafer er vi fortsatt foran 1941, men bak 1997, men fra rundt 17.-19. mai hadde snødybdeendringen i 1941 og 1997 en ganske lik utvikling.
...
 

 

11. mai 2020
127 cm snødybde og 15 cm på plate på VNN. Og de 15 cm har kommet bare i løpet av natta! Det er nesten så man må måke terrassen...
Dermed har vi fått 754 cm snø på plate denne sesongen, er rykket opp til en fjerde plass totalt og er bare 1.3 cm unna 3. plassen fra 1995/1996. Og det skal vel mye til for at ikke den blir slått allerede i morgen. Fremdeles et stykke fram til 1999/2000 med 798 cm og 1996/1997 med 891.5 cm.
...
I 1997 var det 167 cm snødybde på denne datoen og i 1941 var det 108 cm. Men i 1941 økte snødybden utover i måneden og var på 135 cm den 19. mai. Begge årene var det 50 cm den 1. juni, noe som er foreløpig junirekord. Med 127 cm i dag og trolig fortsatt økende snødybde ett par dager, er rekorden fortsatt innen rekkevidde.
...
Framover blir det nemlig fortsatt vinterluftmasser fram til rundt fredag den 15. mai. Etter dette ser det en smule mindre vinterlig ut i høyden (850 hPa, eller ca 1300-1400 moh.). Mot slutten av måneden er det håp om vår og enkelte slengere har til og med sommer. Men usikkerheten er fortsatt stor!

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...