Gå til innhold

Defender 110 Pick Up


kaa

Anbefalte innlegg

Prosjektet nærmer seg kjørbart, jeg har vært å hatt kontroll på vegvesenet og fått godkjent ombyggingen fra 9 seter til pick-up og 3 seter. For å få skiltene var det noen få små feil som var slitasjedeler på understell som må skiftes og eksosanlegg, mistenker tidligere eier har vært ute etter mer effekt :D. Så om ikke lenge er bilen på veien. Veldig fornøyd med hvordan den kjører og utseende. Etter hvert kommer nye felger og dekk, det blir på en måte prikken over i`en. Har ikke montert griller i forskjermene og sills under dørene.

Har gjort noen endringer, blant annet og laget helt ny bakluke, da den orginale luken var herjet mye med. Og bredere kanter på planet og dørk-aluminium i planet. 

Skal etterhvert lage lokk på planet, veltebøyle bak førerhus og montere litt flere lys.

 

IMG_3763.JPG

IMG_3787.JPG

IMG_3783.JPG

IMG_3778.JPG

IMG_3775.JPG

IMG_3770.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, lafterolf skrev:

Utrolig pen bil. Du må ha gjort veldig godt grunnarbeid.

 

Lurer litt på topplista over planet. Hjemmelaget?

Topplisten er hjemmelaget, lagde den bredere enn originalt for å få finere montering av lokk på planet når jeg lager den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 den 10.16, lafterolf skrev:

Knips noen bilder av lista, for dette så virkelig pent ut;)

 

Har lagt ved et par bilder under bygging av lista, rektangulært stykke aluminium på 50x100mm, sveiset sammen i kanter og hjørner, så grunnet å lakkert for så å legge på beskyttelse med 2mm galvanisert stål som ble booket til å passe rundt aluminium så sveiset, grunnet og lakkert. 

IMG_2866.JPG

IMG_2874.JPG

IMG_2898.JPG

IMG_3219.JPG

Endret av kaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg hatt skilt på bilen noen uker, stort sett kjempefornøyd. Noen smådetaljer jeg skal fikse, men er nå i daglig bruk og vært på noen Lofoten-turer allerede. Legger ved noen bilder fra helgens tur til Lofoten Masters surfekonkurranse. Var litt mediaoppslag da det det havnet 3 spekkhoggere mellom surferne. Jeg stod trygt på land, men det var spektakulært å se på.

Bilen fikk også mye oppmerksomhet, så har gjort noe rett under bygging. Nå har jeg også fått på de rette felgene og dekkene. 

 

https://www.nrk.no/nordland/marinbiolog_-_-her-gar-spekkhoggeren-inn-for-a-virkelig-ta-det-den-tror-er-en-sel-1.13704302

 

IMG_4019.JPG

Kent sin jævvla bil-18.jpg

 

IMG_4012.MOV  liten film som en god kompis laget, glad i å fly drone :)

 

Endret av kaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sitat: "Bilene har jo litt sjarm med at ikke alt bestandig virker. De trenger litt kjærlighet for å funke 100%. Og så er det jo grovt og enkelt bygget, litt som en legokloss."

Tatt på kornet!

Bra artikkel om bra bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...