Gå til innhold

Biltema xtralys erfaringer?


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Noen som har / bruker BT sine xtralys, xenon kontra uten?

 

Funderer å teste ut disse, med å konvertere dem til 55w xenon . da eg har liggende det som trengs.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-2000033426/

 

Utfra bildene, så er dem identisk til dem med xenon, samme størrelse, og fre form reflector etc.

 

Blir mye rimeligere enn LED lamper til mellom 6-10 000 kr Som man seff har lyst på.

 

Fant også en enkel å grei måte å lage xtralys brakett/ feste, spes til D3`n inne på FB disco woners gruppa.

 

Bilde ble dessverre litt dårlig....

12670609_1529292350705095_2607648752780944652_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre bilder.

lr3 xtralys bracket 3.jpg

lr3 xtralys bracket 1.jpg

lr3 xtralys bracket 2.jpg

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har jo også disse nye 70watts cree Led ( 7x10 watt i hver ).

 

Som jeg mener å ha hørt har fått excellent tilbakemeld. De er jo også E merket og IP68 rated.

 

42-403_l_2.jpg

Da ble det plutselig litt dyrere igjen ... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1020383.JPG

 

Dette er 7" utgavene, med 35w xenon, jeg synes det fungerer veldig fint, gir hver for seg et lysbilde som miner om en sommerfugl eller en tversoversløyfe på nært hold (10m), i bruk kaster de mye lys langt frem og med god bredde når de er riktig justert. Jeg konverterte de til Xenon selv med et Kina-kit, god plass til H7 xenon pærer i disse, men ikke til balastene så de er bak grillen. Ikke lovlige, med andre ord, men det er jo ikke lys jeg plager andre med når jeg kjører, har separat bryter så de er alltid av i kjøresituasjoner hvor det er mye blending opp og ned.

 

Lyser mye lengre og vel så kraftig nærmere bilen som et par Rigid Dually spot jeg brukte på min forrige bil.

 

Tron (aka Elchund)

Endret av Elchund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lange biten som pleier følge med. Kanskje rundt 20cm. Tatt på husken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror man har mere igjen for å bygge om 9" til xenon....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...