Gå til innhold

Vurderer Discovery 3


holmedal

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi vurderer en discovery 3, men har blitt opplyst at vi bør gå for de etter 2007 mtp feil og slikt.

Har dere her inne noen erfaringer rundt dette ang hvilken modell vi bør vurdere?

Kan legge til at vi har hatt litt av hvert opp gjennom tiden, men aldri Land Rover.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vel en felles enighet her på forumet er at det i grunn er viktigere å gå for en bil som er i tipp topp stand og tatt godt vare på istedenfor å være så opptatt av km.

Er også en stor fordel at en kan skru selv, dyrt å ha disse bilene på verksted og kompetansen på verkstedene omkring er heller dårlig, så da må en på merkeverksted eller noen få uavhengige verksteder rundt om i landet som er gode på disse bilene.

Dette er verdens beste forum så kan du skru så får en hjelp til ALT her.

Føler det er biler som er enkle å skru på, diagnose apparat er jo også veldig kjekt å ha.

Men prøver du en som er i god stand er det lett å bli solgt, fantastiske biler.

Det er flere tråder som din så leiter du finner du mange gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp på trådene her inne, anbefales. Det gjorde eg.

Mye tips på Uk forumet også.

 

LIgger masse på youtuben også, .

 

Står man fast med noe på en LR, så er det altid hjelp å få her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Opel Astra før. Dyreste og mest irriterende bilen jeg noen gang har hatt. I april har vi hatt vår D3 i 3 år. Noen reparasjone har det blitt, men alt har vært egentlig forutsigbart og relatert til kjente slitedeler. Hentet bilen fra verkstedet idag etter full service, bytte av klosser og skiver bak, byttet alle glødepluggene ++. Pengene er mye verdt og jeg står ikke i kursiv hos bankene, men betalte med glede. En annen bil hadde regninga MULIGENS vært lavere. Generelt koster det å ha bil, men denne bilen ønsker jeg å ta vare på. Jeg opplever den som forutsigbar mhp vedlikehold.

 

Dog noe av det viktigste er at hver eneste km som vi har kjørt har bilen gitt oss mye gleder. Den er trygg, allsidig og tøff...Ja Ford Galaxy kommer som 4hjuls trekker, men selv min onkel som er andre generasjon Ford ansatt innser at vår D3 tilbyr noe helt annet. Den passer vårt liv og våre behov. Når vi først skal bruke 300 000kr + på en bil skal det være en bil vi ønsker oss. Om servicen da er 1500kr dyrere har det nå utgjort den svimlende sum av 4500kr merkostnader på tre år sammenliknet med en grå VW.

 

Vi kjøpte bil med hjerte og leste mye på forumet for å vite hva vi gikk til. Har ikke angret et sekund.

 

PS! Leser du på de trådene jeg har startet har jeg prøvd å også skrive om bruksopplevelsen med å ha bilen fremfor hva som kan gå galt med den.

Endret av JFB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt lenge lyst på en D3 og ifjor sommer fant jeg en 2006mod til en rimelig penge fra en forhandler i oslo.. det var div. feil på den å di trudde det ble en stor kostnad og hadde heller ikke noe verksted om ville ta den inn..

etter en god del lesing på dette forume bestemmte jeg å kjøpe den som den var og fikk frakte den opp til trondheim.. etter en gjennomgang av bilen så var det bare di kjennte feil på bilen der alle svar lå inn på dette forume.

en fin bestilling til FF (england) så var det bare å sette igang å skifte slitedeler å oljeskift på automaten.. bilen ble som ny :D i ettertid har jeg lagt tid å penger i div. oppgraderinger. holder på å bygge den om til 7seter nå:)

(skal sies at jeg fikk kjøpe denne bilen for 140.000,-) HSE PP så mener jeg fikk ett godt kjøp :) planen var selge den etter jeg var ferdig med den.. MEN bedre bil en dette har jeg aldri hatt.. så denne har jeg tenkt å beholde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som flere her sier - LR kjøper man med hjertet :)

 

Jeg kjøpte en 2007 D3 i fjor (mai). Kom da fra en relativt ny MB E-klasse. Kona ønsket en firehjulstrekker da hun ikke turte å kjøre opp til hytta alene på vinteren. Jeg så da mitt snitt til å kjøpe en bil jeg har hatt lyst på i mange år ;) Driftsmessig så var nok MB'en bedre å ha, men du verden som jeg koser meg i D3'en. Enormt lasterom, bare å lempe inn det du trenger, og man kommer frem over alt. Vært på flere langturer, nydelig å kjøre. Måtte en dagstur på hytta i går, og da hadde det ikke blitt brøytet opp til hyttefeltet etter siste snøfall. Ikke mer enn 10-15 cm, men det var oppå glatt holke. Null stress, og det er tidvis veldig bratt og svingete. Da jeg kom opp, tenkte jeg litt på de som ikke har LR ;) så jeg kjørte en tur ned og opp igjen for å brøyte bredere spor :)

 

Noe vedlikehold har det vært, men som nevnt over så er det mest slitedeler/ting.

 

Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar.

Har lest gjennom mange tråder her inne nå, og det tyder på at så lenge man har to tommeltotter og kan bruke Internett så løser det meste seg her inne, helt fantastisk!

Ser de fleste D3 er 5 seter, vi trenger 7, er det omfattende å få inn de 2 ekstra setene?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte fikk jeg inntrykk av at de fleste hadde 7 seter, men det var kanskje tilfeldig. Har ett "Discovery"-søk liggende inne på Finn. Der dukker det av og til opp noen som skal selge 3. seterad. Hvor omfattende det er å få de montert vet jeg ikke, men kan ikke være så vanskelig (egen mening etter å se hvordan setene er i min bil ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine land rovere i 8 år RRS og D3 og er svært så fornøyd :wub: , kunne ikke tenke meg en annen bil. jeg kjørte opp og ned til Spania i mange år og noen bedre bil på langturer skal du lete lenge etter, men noe har det vært. Som de fleste nevner her inne så er det slitedeler som tar kvelden. Kan du skru litt så er det ikke noen problem de fleste serviser tar du selv når bilen har gått over garantitiden. Mange skjeler litt dumt når jeg sier at jeg har disse bilene men det er ikke noe bedre på andre siden av gjerdet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil! Var en tur på fjellet i forrige helg i snøstorm og fikk der gleden av å ha en så sikker og fremkommelig bil :)

Jeg har faktisk tenkt til å selge min veldig pene og velholdte D3. 2007 modell, 149 000 km. Alt av serviser tatt, understellsbehandlet ++++ Sort bil med sort interiør. Ta kontakt med meg på roinaas@gmail.com eller 906 39 738 hvis du vil høre mer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange skjeler litt dumt når jeg sier at jeg har disse bilene men det er ikke noe bedre på andre siden av gjerdet. :rolleyes:

Ignorance is bliss :D!

 

Jeg opplever det jeg og. Men som jeg altid sier, de aller aller fleste som er negative til LR er de som aldri har hatt en.

 

Når jeg flyttet så kom en av naboene og syntes at jeg hadde en tøff bil. Spurte om jeg hadde hatt mye tull med den. Nei sa jeg, aldri hatt noe tull. Kun skiftet slitedeler. Nå har den rullet snart 270 000km. Hæææææ!!!!??? Sa han da. Er det mulig. Kjente en som hadde hatt en Freelander i 99.

 

Hahahahaa!!!!!! Klassisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...