kav Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Byttet alt i vindusviskersystemet på min 1986 One Ten. Stram og fin i fisken, nå holder viskerne seg innenfor ruta selv om det blåser rett imot, stopper kontant på plass og visker helt rent på hele ruta. Brukte knapt 2 timer på jobben, anbefales, dyrt var det heller ikke :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hva skiftet du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laastad Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Dette var interessant. Venter spent på handlelisten ☺ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Endeslakk på pussergjennomføringene gir slakk mellom drev og kjede. Ofte forårsaket av panser som legges mot frontruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Notert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrettis Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg har byttet til 350mm viskere, og endelig vaskes hele ruta. Viskermotoren bør fettes helt full - sist byttet jeg 1 gang i året. Nå har det gått 2 år og den er fremdeles nesten lydløs. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikke Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 viskergjennomføringer og drivwire gjør underverker. har gjort det samme selv.og det var markant forskjell.oppfetting av drivhjul på selve motoren anbefalles også som nevnt her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kav Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Skiftet følgende; Viskermotor Snekkevekselen inni motoren Driv wire (smurte den godt inn m grease) Begge bulkhead-gjennomføringer (smurte godt m grease her og) Overgangen mellom viskerarm og gjennomføring. Skiftet også det første røret som skrues fast i viskermotoren (trenger nok ikke det). Et godt resultat som krever forholdsvis lite arbeid :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laastad Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Kommer dette som ferdig pakke? Eller er det 20 forskjellige varenummer som må letes opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Ring EWS.Han har numrene i hodet og deler på hylla,tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kav Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Ikke en pakke, men kun 6 delenummer :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Er det ikke vanskelig å komme til ift deleskift? Må dashbordet ut? Jeg forsøker det letteste først: Dropper å kjøpe vindusviskere på Biltema neste gang jeg skal ha nye vindusviskere. De fungerer greit på en "vanlig" bil, men på Defenderen synes jeg de gjør en dårlig jobb.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Du trenger å ta av øvre svarte delen på dashen. Så er det litt avhnegig hvor motoren står. V.side er enkel og da tar man bare ut huset høyttaleren sitter i. H.side krever litt mer demontering inn mot senter av dash. Men hele må ikke ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Mener å huske noen lagde en wiki på dette for en stund siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Når du nevner det så demrer det noe her også. Og siden noen er beskjedne kommer linken her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=69622&hl=pussermotor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laastad Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 EWS var jo ett knallgodt tips. At jeg ikke tenkte på det selv Så for meg vanskelige bestilling fra England med toll og tull osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
journeyman Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Ikke en pakke, men kun 6 delenummer :-) Hva med å dele delenummerene? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Delenummerne varierer avhengig av årsmodellen. Og har noen vært der før og klådd .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
journeyman Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Delenummerne varierer avhengig av årsmodellen. Og har noen vært der før og klådd .... Det har du _helt_ sikkert rett i :-) Men det ville allikevel gjøre det mye lettere for meg å sette meg inn materien hvis jeg så hvilke komponenter som kav har byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Her er ett bilde av systemet for Defender. Grovt sett gjelder det fra 1987 til 2006 Med noen variasjoner over ett kjent tema. Flyttet viskermotor blant annet. Bildet er lånt fra Allbritt.de som har dette som sitt webshop verktøy. Aktuell side HER Velg det din Defender har og shop hvor du vil. Eller ring EWS og si hva som er feil og han slenger i vei en post pakke før du omtrent har gjort ferdig etter middag hvilen. Ref #10 fra Gaute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Legg nøye merke til mutteren som holder gjennomføringene på plass. Fett,fett,fett og fett opp alt som beveger seg. Husk under gummimansjetten på gjennomføringene også. Litt smøring der hver service er lurt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.