Gå til innhold

Thule Skistativ på LR takstativ/bøyle?


ehrnst

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som har brukt thule ekstrautstyr på LR "cross bars"? Jeg har egentlig skiboks, men trenger å frakte en pulk. Derfor er boksen fjernet og jeg står igjen med lastestativet. Hadde jo vært kjekt med skiholder osv på disse, men usikker på kompabilitet. Bilxtra osv. kunne ikke hjelpe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thule ekstrautstyret kan festes både i T-spor og klemmes rundt bøylene, etter hva slags bøyler du har. Er LR-bøylene firkanta? I såfall, ta mål av dem, så kan jeg eller noen andre måle Thule-bøylene.

 

Thule vil nok helt sikkert ikke gå god for løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har originale Lr crossbars, så er T sporet litt smalere og litt tynnere en Thule sitt, det betyr i praksis at hvis du trimmer litt av bunnen på de Thule T skruene som brukes til å feste diverse utstyr så kan du bruke alt i Thule kolleksjonen på dine crossbars.

 

Sånn er det på mine originale bars også.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo som meg kjøpe ett sett med slike T skruer ( koster en hundrelapp ) så ser du fort hva som må til, litt justering med vinkelsliper eller annet egnet verktøy så passer de. Er veldig fint å sette på Thule extender for ski / snowboard. da.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...