Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Får vel slenge meg på lasset og lage en fellestråd, for prosjektene mine.

 

Magda 109" Pickup 2.25 Diesel 1964 mod.

 

Denne har jeg holdt på med en stund, uten resultater.Kort fortalt I Februar 2015 Kjøpte jeg bilen, demonterte karosseriet i Mars gjorde mye i sommer. Startet motoren som satt i i september/oktober, den hadde rådebank. Kjøpte en motor, hadde problemer med å få den inn, men etter litt tid smatt den inn. Den motoren byttet jeg om nesten alt fra den andre motoren. Men når jeg hadde fått motoren inn montert alt, startet den ikke, gjorde mye rart for å prøve å få den til å gå. Uten resultater, ble ganske lei hele bilen, og satt hele prosjektet i Lavgir i midten av November. Etter jul, hadde jeg nok penger til å bestille deler fra England. Bestillte bla ny fødepumpe. Monterte den, bygget opp hele dieselsystemet med nye slanger div (på den riktige måten den gangen) Prøvde start igår, luftet nei. Kommer ikke diesel til den ene lufteskruen, og ikke ut til dysene. Etter litt tenking, tenkte jeg ut at det var dieselpumpen som var gåen. Tok kvelden. Idag, skrudde jeg av dieselpumpen av motoren jeg skrudde ut. Skrudde ut den som satt i bilen. Fikk inn dieselpumpen, monterte stag slanger div til den. Gikk inn å spiste, startet en bil, kjørte den bort til Magda, satt på startkabler, luftet dieselpumpa, kinnet, glødet opp igjen kinnet, glødet opp igjen, begynte å tenne, glødet igjen og Bruuum :lol::DB):wub: The monster is alive :lol: Fortsttelse følger :)


Etter at motoren gikk. Skrudde jeg på batterikasse, luftfilter, radiator, grill, og dør. Må justere tomgangsskruen på dieselpumpa, og siden jeg byttet dieselpumpa, må jeg vri dieselpumpa litt (ryker blått) Fylle på frostvæske, neste helg, håper jeg at jeg får testet den ut på åkeren :)

IMG_0305.JPG

IMG_0306.JPG

IMG_0308.JPG

IMG_0309.JPG

IMG_0310.JPG

IMG_0311.JPG

IMG_0313.JPG

IMG_0314.JPG

IMG_0315.JPG

IMG_0316.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 469
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Serie 1. 1956 mod 86" Denne arvet jeg etter pappa, når jeg var 6-7 år. Da var det litt stas og vise den til kompiser, og liksom kjøre. Kjørte den hjem og satt den i en postboks for 2 år siden. Startet den sist nyttårsaften. Denne har skilter, men bremser og styring og lys må ha en gjennomgang før den skal på veien. Hvis noen har 86" Hardtop, er jeg interessert.

10863565_686858184768979_1750551634_n.jpg

10850621_686860674768730_1848792595_n.jpg

10866778_686860361435428_448500025_n.jpg

10877791_686858634768934_421395639_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB Gelenderwagon 1988 4 dørs automat. Denne er pappa sin, men den som tar service og steller med ting, har en fot innafor ;) Denne må ha litt service av mellomakslinger, og motoren burde vært byttet, siden det har blitt varmkjørt noe grådig, og det hjelper ikke mye at det er en automat som ikke er helt god. Men, litt bedre komfort i denne enn en seriebil ;) Til sommeren skal denne få en sikkelig service. Fin bil når jeg blir 18 ;)

IMG_0325.JPG

IMG_0326.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 står i postboks ja. Da det er fult i "Hallen" Der står det noen traktorer. Men den skal inn der, dytter dieselgråtassen opp i boksen, så får serie 1 stå i "Hallen"


Mercedes Benz 280 SL. Har vi og, men dette skal ikke bli noen MB tråd, så vi får holde det Engelsk ;) Traktorer, ehh ja, har noen av de :wacko: En MF 165 4x4. En dieselgråtass, en bensingråtass, en parafingråtass, en DB 885, Agria Drabant (Solgt) men står her enda. Wheel Horse gressklippertraktor 12 hk. 1 gråtass bensintraktor (deletraktor). Blir nok noen bilder av de etter vært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten er bare baggateller av det jeg har holdt på med motoren."Nå får vi bare tro redskapen holder"

Men virkelig imponert over denne motoren som har stått i 7 år, -10 grader. Startet så lett. Jeg begynner å like dieselen. Helt til jeg ser en bratt oppoverbakke. Men det takler jeg vel, je heter jo Mikal BRATT ;)


Tar vel med dieselpumpa e skrudde ut. Inn og skrur den opp å ser hva som har skjedd.

Men jeg er intressert i å kjøpe ei dieselpumpe, vil ha ei i reserve. Tror pumpa je satt i og er skrudd opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet Magda istad, justerte tomgansskruen på dieselpumpa, og den går veldig pent. Den ,motoren virker veldig bra. Får en fin følse når den tingen jeg har holdt på meg så lenge, starter og går pent.

Gråhåret backup? Tja, mere en som som sitter og ser på at du skrur. ;)


Skrudde på den andre døra og igår, får på skjermer og pickuptoppen nå så, ja den skal lakkeres. Men det blir når det er 20 varme ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylt på oljer på den. Girkassa, transfer kassa, differ++ alt ser bra ut. kjørte den et kvarter før middag. Kjempegøy å kjøre no man har holdt på med. Bilder/lyd imorra :-) Hatt dn i snart 1 år. Kjøpte den 2 februar 2015 :)


På Magda altså. Skal bytte Radiator på en audi a3 imorra og............... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder/lyd. Kom ikke så langt i snøen uten kjettinger...... Noe bestefar bare måtte ta bilde av, og som han lo godt av :P Må nok bytte dieselfilter og, da hu stoppa 2 ganger for meg idag og. Pipinga i videoen er fra panseret. Må få kjørt den sikkelig varm og få justert dieselpumpa, da den ryker veldig blått.

Enjoy

IMG_0327.JPG

IMG_0328.JPG

IMG_0329.JPG

IMG_0330.JPG

MVI_0331.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å starte igjen istad. Nei. Åpnet slangen som går inn på filtret. Satt en flaske under kinnet i 10 sek, Kom veldig lite. Spørs om noen rør er tette, eller om det er mye vann i dieselen som har tela i røret...... hmm..... Da ble det noe å gjøre denne helga og. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...