Gå til innhold

Installering av fjernkontroll til Webasto


andersese

Anbefalte innlegg

Hei!

Discovery 3-en min har vondt for å starte i kulda, og eg har lada batteriet 3 gonger dei siste 3 vekene etter at det har gått tomt. Ettersom eg bur i Oslo utan tilgang til strøm, tenkjer eg at det kan vera lurt å:

a) installere fjernkontroll til Webasto'en

B) sjekke om eg skal bytte batteri i samme slengen.

 

Har hatt ein hyggeleg prat med Peter i Praesto 4x4 som kunne gjere jobben i Fredrikstad, men kona har termin, og då er det ikkje gunstig om eg er i Austfald på feil tidspunkt.

 

Kan nokon anbefale einkvan i Oslo som kan ta jobben? Kontrolleren kan eg forsovidt bestille gjennom Praesto.

 

Takk!

Anders


Emoticons er noko herk!

B med klamme bak vert til Solbrillemann. Eg meinte å skrive "b-klamme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig enkelt å gjøre det selv! Men husk at hvis du bruker den ofte og ikke kjører så langt etterpå, kan det bli behov for lading av batteri innimellom.

 

Nytt batteri høres også ut som en god idé! Og sjekk lading på dynamo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Alt skal være i bra stand på bilen. Kjøpte den før jul av Mads SL som vanker på forumet her. Men tenkjer at batteriet i alle fall må bytast. Bør eg kanskje byte batteri før eg bestiller fjernkontrollen? Ang sjølv-mekking fekk eg beskjed om at installasjon inneber lodding osv. Med tvillingar i fanget når som helst, og ei datter frå før tenkjer eg at det er best å sette vekk arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen er vel å pinne seg inn på wbasto pluggen.

Såvidt eg har sett, er det 3 ledninger, så allverdens tid tar det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 ledning, og anbefales lødding på høvedlykt aktivering elllers er det nok av kabel og deler, det var 3 ledning tidligere.

 

Chocolademan kan dette og har installerte noen tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...