Gå til innhold

Webasto thermo top C problemer


nordlie

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp

 

Min webasto går bare i fire minutter så er det stopp.

Testet sirkulasjons pumpe og den virker. Har lest litt her inne og kom frem til at det sikkert er brenneren.

Bestilte service kitt, se bilde. Men fortsatt samme problemet. Så i dag har jeg sjekket om diesel tilførsel er tett. Koblet en pumpe inn på slangen fra diesel tanken som går inn på webasto pumpen. Der kommer det diesel. Så tok jeg å koblet av slangen fra "ut" siden på webasto pumpen og puttet denne i en kopp med diesel. Koblet ifra tilførsel fra webasto og koblet denne inn på en pumpe, kom diesel hit også. Når jeg da kobler alt tilbake , sånn som det skal være . Starter webasto, så virker det som alt fungerer igjen. Hører webasto pumpen jobber, ser at webasto får diesel og at det kommer røyk ut av eksos potta. Men etter en stund stopper den igjen . Og det eneste som går før den slår seg helt av, er vifta inni webasto.

 

Så trenger litt innspill her, kan diesel pumpen til webasto være dårlig?

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan anbefale deg å gjøre er å finne ut av hva webastoen "tenker" og gjør.. du må finne Diagnose pinnen som sitter på konnektor X1 mener jeg det var.. den med 6 pinner.. og koble deg til pinne 2, mener det er diagnose pinnen, laste ned WEbasto ThermoTop software, gratis fra webasto, finn en vagcom kabel, legg inn driverene på en edb maskin og koble denne til.. da skal det dukke opp en COM port i enhetsbehandling koble 12v og jord til vagcom kabelen og pinne 7 fra obd pluggen inn på pinne 2 på webasto og ei presto!!! du skal nå ha tilgang til å lese av feilkoder eks. finn frem protocol knappen i programmet når du velger Parking heater. da ser du i loggen at det står Wakeup, og en del andre ord og betegnelser som dukker opp i denne loggen. da ser du hvorfor den stenger ned..

 

Mr.P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få et tips fra en som demonterte sin C fire ganger for å finne feilen. Det jeg tilslutt gjorde var å kjøpe en ny på ebay for under 3000,- Flyttet over printkortet til den nye. Neste gang jeg får problemer skal jeg gjøre akkurat det samme. Kjøp ny og bruk den gamle til reservedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...